Artykuły ze źródła: Santander Consumer Bank / SCB

koronawirus pieniądze
Finanse osobiste

Pandemia COVID-19 zmieniła plany finansowe Polaków: bez wyjazdów i remontów

Prawie połowa Polaków (44 proc.) z powodu koronawirusa odłożyła już swoje plany wakacyjne, a co trzeci (32,8 proc.) rezygnuje na razie z krótszych wyjazdów weekendowych, takich jak majówka czy Boże Ciało i przekłada je na drugą połowę roku – wynika z badania opinii przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania”.

Kobieta w sklepie
Gospodarka

Sklepy autonomiczne to przyszłość handlu w Polsce?

• Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu,,Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Banku – banku od kredytów, klienci są coraz bardziej zainteresowani niestandardowymi możliwościami robienia zakupów. Polacy z entuzjazmem podchodzą zwłaszcza do idei sklepów samoobsługowych. Chęć skorzystania z tego rozwiązania wyraziło ponad 50 proc. z nich, a 52,8 proc. z nas uważa, że tego typu sklepy to przyszłość handlu.

Finanse osobiste

Polacy oszczędzają nie tylko w miesiącu oszczędzania

Nowy samochód, remont, komunia, wyprawka, święta – zawsze znajdzie się jakiś cel, na który trzeba wygospodarować w domowym budżecie znaczną kwotę. Jak wynika z serii raportów Santander Consumer Banku,,Polaków portfel własny” oszczędzanie jest stałym elementem naszego stylu życia, niezależnie od okazji w kalendarzu. Badania wykonane na potrzeby banku pokazują, że znaczna cześć polskich rodzin do większych wydatków przygotowuje się z dużym wyprzedzeniem. A to oznacza, że oszczędzają nie tylko w październiku, który jest miesiącem oszczędzania.

Plakat Santander Consumer Banku
Z rynku finansowego

Santander Consumer Bank do swojego logo dodaje hasło: „bank od kredytów”

Santander Consumer Bank posługuje się teraz logo z dodatkowym hasłem: „bank od kredytów”. Wskazuje ono wprost na specjalizację i kluczową kompetencję banku – finansowanie potrzeb konsumpcyjnych klientów za pomocą różnych produktów dostępnych w wielu kanałach sprzedaży. To klarowne pozycjonowanie ma za zadanie pomóc klientom rozpoznać bank i odróżnić go od szeroko rozumianej konkurencji. Aby odbiorcom łatwiej było zidentyfikować placówkę Santander Consumer Banku, w białych witrynach jego oddziałów pojawiła się w poniedziałek postać mima i hasło “bank od kredytów”.

Pieniądze i wyprawka szkolna
Finanse osobiste

Zajęcia pozalekcyjne dzieci uderzają po kieszeni rodziców

W ciągu roku szkolnego, dzieci poświęcają kilkadziesiąt godzin tygodniowo na naukę w szkole. Jednak edukacja nie przebiega tylko w szkolnych placówkach. Bardzo duża część uczniów, po ostatnim dzwonku wcale nie wraca do domu, tylko udaje się na zajęcia pozalekcyjne. Jak pokazują dane z raportu „Polaków portfel własny – rodzina w szkole”, stanowią one istotny element codzienności polskich dzieci i młodzieży.

Finanse osobiste

Początek roku szkolnego: ile polscy rodzice wydają na edukację dzieci?

Jak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku, zdecydowana większość rodziców (86 proc.) uważa szkołę, do której uczęszczają ich dzieci, za miejsce przyjazne (pod kątem bezpieczeństwa, przypadków agresji itp.). Raczej negatywne lub bardzo negatywne zdanie na ten temat ma odpowiednio 7 i 3 proc. rodziców. Niemal co druga rodzina w Polsce ponosi wydatki rzędu 101-300 zł miesięcznie w związku z edukacją szkolną swojego dziecka. Co czwarty rodzic deklaruje kwoty między 301 a 500 zł. Natomiast 13 proc. rodzin przeznacza na ten cel więcej niż 800 zł.

Logo Santander Consumer Bank
Z rynku finansowego

Santander Consumer Bank: pieniądze z 500 plus na edukację i na zabezpieczenie przyszłości dziecka

Z danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że między 1. a 9. lipca br., wniosek o przyznanie dodatku 500 plus na pierwsze dziecko, złożyło aż 1,71 mln Polaków. W badaniu Santander Consumer Banku ponad 40 proc. rodziców posiadających dzieci w wieku szkolnym potwierdziło, że już w pierwszym tygodniu złożyli wniosek o środki z programu Rodzina 500 plus. Ponad 53 proc. ma to w swoich najbliższych planach.

STRONA 4 Z 5