Artykuły ze źródła: KPMG

na wirtualnym ekranie 2 puzzle i napisy: AI i Human
Cyberbezpieczeństwo

Unia Europejska ureguluje zasady ochrony prywatności użytkowników AI

Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są już powszechnie wykorzystywane do tworzenia lepszych produktów, usług, obniżania kosztów czy uwalniania pracowników od rutynowych prac administracyjnych. Rozwiązania oparte na AI niosą ze sobą wiele szans i możliwości, warto jednak pamiętać o potencjalnych zagrożeniach wiążących się z tą technologią. Szczególnymi obszarami, które znalazły się pod lupą dostawców, użytkowników i organów regulacyjnych są ochrona prywatności i bezpieczeństwo danych. Unia Europejska podejmuje pierwszą na świecie próbę ustanowienia przepisów, które mogą okazać się najbardziej surowymi regulacjami dotyczącymi ochrony prywatności użytkowników AI, podkreślają eksperci KPMG.

napis Data Governance Act i DGA na tle flagi UE i mapy UE
Prawo i regulacje

Czy do skutecznej realizacji rozporządzenia DGA będzie potrzebny nowy, jeden organ krajowy?

W 2022 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie europejskiego zarządzania danymi tzw. Data Governance Act (DGA). DGA będzie stosowane bezpośrednio we wszystkich państwach członkowskich UE od 24 września 2023 roku, dlatego wskazane byłoby, aby przepisy krajowe usprawniające realizację Rozporządzenia PE były uchwalone jak najszybciej.

KPMG: wskaźnik Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu
Technologie i innowacje

Cyfryzacja biznesu w Polsce maleje, na poprawę musimy poczekać

Większość firm w Polsce zamierza utrzymać na niezmienionym poziomie wydatki (78%) i liczbę pracowników (92%) potrzebnych do realizacji zadań związanych z procesem digitalizacji. Blisko 8 na 10 firm nie posiada formalnego dokumentu dotyczącego strategii transformacji cyfrowej. O 5 p.p. względem poprzedniego roku do 68% wzrósł odsetek firm deklarujących korzystanie z technologii chmurowych, podkreślają eksperci KPMG.

BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – KPMG | Applied Artificial Intelligence: trendy i wyzwania adopcji sztucznej inteligencji w sektorze bankowym

Polski sektor bankowy znajduje się obecnie w kluczowym momencie. Zmiany technologiczne oraz konsumenckie redefiniują dynamikę modelu biznesowego produktów i usług finansowych. Adopcja sztucznej inteligencji w sektorze finansowym pozwala reagować na nie szybko i skutecznie. W efekcie organizacje otrzymują możliwość poprawy wyników poprzez pozyskanie oraz obsługę klientów w nowy, niezwykle skuteczny sposób. Aby wygrać w czasach digitalizacji, banki muszą zbudować silne technologicznie kompetencje analityczne, które pozwolą na szybkie oraz skuteczne wdrażanie inteligentnych rozwiązań w skali całej organizacji.

Andrzej Gibas, Partner Associate, Business Advisory Head of Markets w KPMG w Polsce
Komentarze ekspertów

Za kilka lat wszystkie platformy zarządzania relacjami z klientem będą chmurowe, tak jak dzisiaj wszystkie banki są internetowe…

Doświadczenie klienta to kluczowy wyróżnik konkurencyjny w sektorze bankowym. W bankowości nierozerwalnie wiąże się ono z technologią. Z kolei najbardziej zaawansowane technologie oferowane są dzisiaj w modelu chmurowym. Jak banki na świecie i w Polsce radzą sobie z oferowaniem najwyższego doświadczenia klienta? Czy banki w Polsce przodują w tej dziedzinie? A może przeciwnie – czy powinny dogonić bardziej zaawansowane technologicznie rynki? ‒ pisze Andrzej Gibas, Partner Associate, Business Advisory Head of Markets w KPMG w Polsce.

Raporty

Rekordowa liczba rejestracji samochodów napędzanych alternatywnie w I połowie 2021 roku

W pierwszej połowie 2021 r. w Polsce zarejestrowano 242,1 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o 34,6% więcej niż w pierwszej połowie 2020 r. Wzrost sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (+57%), samochodów ciężarowych (+96,8%), przyczep i naczep (+121,7%) oraz motocykli, których zarejestrowano o 17,3% więcej r/r. Utrzymuje się tendencja malejącej liczby rejestracji autobusów (-4%) i motorowerów (-20,2%), poinformowali KPMG i PZPM.

człowiek pocylony nad wyliczeniami, wektor w dół
Raporty

Raport KPMG: banki chcą przyspieszyć programy transformacji kosztowej

Zarządzanie kosztami w wyniku pandemii stało się jednym z kluczowych priorytetów dla banków na całym świecie. W globalnym badaniu KPMG nt. nowych imperatywów kosztów w bankach przeprowadzonym wśród ponad 200 członków kadry kierowniczej największych banków na świecie, zdecydowana większość respondentów stwierdziła, że zamierza zintensyfikować i przyspieszyć prowadzone programy transformacji kosztowej. Wynika to ze spadku rentowności banków na całym świecie.

STRONA 1 Z 3