X Kongres Gospodarki Elektronicznej: Likwidujmy bariery czy zwiększajmy dostępność?
„Wojna z trzema schodami” – pod tym hasłem wystartowała przed laty kampania, uświadamiająca Polakom konieczność likwidacji barier dla osób niepełnosprawnych.
„Wojna z trzema schodami” – pod tym hasłem wystartowała przed laty kampania, uświadamiająca Polakom konieczność likwidacji barier dla osób niepełnosprawnych.
Jednym z największych wyzwań nowoczesnej gospodarki elektronicznej jest kwestia skutecznej i bezpiecznej autentykacji. Niestety – ubocznym efektem cyfrowego świata są tyleż liczne, co wzajemnie niekompatybilne systemy uwierzytelniania. Coraz więcej osób posługuje się na co dzień dziesiątkami haseł, kodów jednorazowych, PIN-ów, uwierzytelniających SMS-ów czy wreszcie podpisów elektronicznych. Czy możliwe jest stworzenie jednego, uniwersalnego, a przy tym zachowującego wyżyłowane standardy bezpieczeństwa klucza do wszystkich cyfrowych drzwi?
Już po raz dziesiąty przedstawiciele świata biznesu, administracji publicznej oraz nauki spotkali się, by wspólnie dyskutować o najważniejszych wyzwaniach związanych z cyfryzacją gospodarki i reagowaniem na zagrożenia pojawiające się w cyberświecie.
Zmieniający się model pracy na wielozadaniowy, rosnąca presja czasu, trudności w dialogu na linii pracodawca-pracownik i rosnąca presja ze strony niektórych grup klientów – to tylko niektóre z przyczyn zwiększonego stresu wśród pracowników banków.
Mobilną rewolucję traktujemy nierzadko jak fakt dokonany – a lawinowo rosnąca liczba smartfonów, nowe aplikacje płatnościowe czy przechodzenie wszystkich liczących się na rynku podmiotów na platformy mobilne zdają się tylko potwierdzać, że najważniejsze się już dokonało. To błąd! Rzeczywistość skryta pod kilkucalowym wyświetlaczem smartfona jeszcze nie raz zaskoczy nas wszystkich – a wygranymi będą ci przedsiębiorcy, którzy bezbłędnie wyczują nowe tendencje i wcześniej niż inni wdrożą odpowiadające im rozwiązania. O tym, jak prowadzić m-biznes w świecie, w którym klient coraz częściej domaga się darmowych aplikacji, o sukcesywnym przechodzeniu od Internetu rzeczy do Internetu wszechrzeczy i o tym, czym jest appvertising opowiadał podczas konferencji „Reklama. Trendy i Technologie” dr Janusz Grobicki, zastępca redaktora naczelnego Miesięcznika Finansowego BANK, pracownik naukowy Wyższej Szkoły Promocji oraz ekspert Centrum im. A. Smitha.
Ćwierć wieku temu, u progu kapitalizmu furorę robiły pierwsze billboardy, reklamy radiowe i telewizyjne. Z czasem, kiedy Internet zaczął pochłaniać coraz to nowe obszary życia, do Sieci weszła również reklama – początkowo w formie pop-upów i banerów, nie mniej krzykliwych i natarczywych niż ich odpowiedniki w świecie rzeczywistym. To wszystko już przeżytek – a jak wygląda dzień dzisiejszy marketingu oraz jego przyszłość? O tym wszystkim mogliśmy przekonać się podczas międzynarodowej konferencji zatytułowanej „Reklama. Trendy i Technologie”. W ciągu dwóch dni w warszawskim centrum Expo XXI eksperci z branży marketingu, praktycy i przedstawiciele internetowych mediów wymieniali się doświadczeniami w zakresie metod docierania do klienta z przekazem reklamowym godnym XXI stulecia. Organizatorem wydarzenia była Wyższa Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu, a partnerami zostali Poczta Polska oraz Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Do grona patronów medialnych wydarzenia należy Miesięcznik Finansowy BANK.
Wspólna walka z cyberprzestępczością, plany zbliżenia gospodarczego pomiędzy USA a Polską, udział amerykańskiego przemysłu zbrojeniowego w modernizacji polskiego wojska oraz negocjacje związane z porozumieniem T-TIP – takie tematy znalazły się w wystąpieniu zastępcy sekretarza handlu USA Bruce Andrews podczas spotkania z przedstawicielami Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.
9 mld złotych – taka kwota ma sprawić, by Polacy stali się w pełni społeczeństwem informatycznym. Takie jest główne założenie programu operacyjnego Polska cyfrowa – pierwszego w historii Wspólnoty Europejskiej branżowego instrumentu poświęconego wyłącznie cyfryzacji społeczeństwa. Cel jest ambitny – optymalne wykorzystanie technologii teleinformatycznych oraz skłonienie Polaków, niezależnie od wieku i przygotowania zawodowego, by kontaktowali się z instytucjami publicznymi za pośrednictwem Internetu.
Wprowadzenie największego polskiego ubezpieczyciela na giełdę – taki był jeden z warunków ugody, zawartej przeszło pięć lat temu pomiędzy polskim rządem a holenderskim potentatem ubezpieczeniowym Eureko, będącym strategicznym inwestorem polskiej spółki od roku 1999. Posunięcie, które na samym początku traktowano jako koło ratunkowe, okazało się być strzałem w dziesiątkę. – Wprowadzenie PZU na giełdę było kamieniem milowym w historii Giełdy Papierów Wartościowych i w historii polskiego rynku kapitałowego – tak transakcję sprzed pięciu lat ocenia szef warszawskiego parkietu, Paweł Tamborski. 21 maja w sali notowań warszawskiej giełdy odbyło się spotkanie z okazji 5 rocznicy obecności największego polskiego ubezpieczyciela na GPW.
Jednym z fundamentalnych wyzwań dla bankowej oceny ryzyka jest weryfikacja tożsamości potencjalnego kredytobiorcy. Niestety – patrząc na ostatnie zmiany prawne odnośnie dokumentów tożsamości – wydaje się, że ustawodawca nie wziął pod uwagę tego jakże ważnego aspektu. Dowody osobiste bez adresu zamieszkania, wzoru podpisu posiadacza i kilku innych danych z pewnością nie ułatwią zadania pracownikom obsługi klienta.
Co należałoby zrobić, aby polskie miasta były jeszcze bardziej przyjazne dla biznesu? Jak pogodzić dynamiczny rozwój gospodarczy z przyjaznością aglomeracji miejskich dla mieszkańców i zrównoważonym rozwojem? Kto jest liderem wzrostu gospodarczego w Polsce? Zagadnienia te stanowiły podstawę konferencji zatytułowanej „Konkurencyjne miasta: przyciąganie kapitału ludzkiego, inwestycji i biznesu”, która odbyła się 14 maja br. w Warszawie. Wydarzenie, objęte patronatem honorowym Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, zgromadziło przedstawicieli biznesu, samorządów – zarówno miast polskich, jak również europejskich oraz niezależnych ekspertów.
„Niech prawo zawsze prawo znaczy” – tę maksymę Juliana Tuwima godzi się przypomnieć w kontekście wczorajszego wyroku Sądu Najwyższego w sprawie pozwu grupowego, wytoczonego przez kredytobiorców mBankowi. Uchylając wcześniejszy werdykt łódzkiego sądu apelacyjnego, SN przekazał zarazem całemu polskiemu wymiarowi sprawiedliwości bardzo ważny sygnał: ani złożoność sprawy, ani jej precedensowy charakter nie może w żadnym razie stanowić usprawiedliwienia dla odstąpienia od dogłębnej i wszechstronnej analizy dowodów.
„Bancassurance się zmienia” – pod tym hasłem obradowało w Warszawie dziewiąte już Forum Assistance. Tytuł tegorocznej edycji wydarzenia, organizowanego przez Europ Assistance Polska oraz Związek Banków Polskich, wybrany został nieprzypadkowo. Od 1 kwietnia tego roku obowiązuje Rekomendacja U KNF, która w istotny sposób wpłynęła na kształt współpracy między bankami a towarzystwami ubezpieczeniowymi. Czy sprawdziły się czarne scenariusze odnośnie wyhamowania rozwoju sektora bancassurance? Jakie rodzaje ubezpieczeń są najczęściej sprzedawane w kanałach bankowych? To tylko niektóre z zagadnień poruszonych podczas Forum.
Bez dialogu społecznego i spójnej, długofalowej wizji rozwoju kraju nie można mówić o dalszym rozwoju polskiej przedsiębiorczości, a co za tym idzie – również i całej gospodarki. To jeden z postulatów, jaki wyrażony został podczas dwunastej już gali wręczenia nagród Konfederacji Lewiatan dla osobistości szczególnie zasłużonych dla polskiej przedsiębiorczości i życia publicznego.
Zamiast murowanej piwnicy – ósme piętro ekskluzywnego biurowca. Zamiast ostrzenia ciupag – dopracowywanie i wysyłka złośliwych kodów. Tak wyglądały przygotowania do hakerskiego ataku na system teleinformatyczny dużej korporacji, którym przypatrywał się dziennikarz aleBank.pl. Oczywiście, tym razem były to tylko ćwiczenia – zorganizowane przez PwC w ramach spotkania pod wymownym tytułem „Czy bezpieczeństwo twojej firmy jest właściwie monitorowane?”
Na pierwszy rzut oka wszystko układa się całkiem przewidywalnie. Dwaj kandydaci popierani przez rywalizujące partie zajmujące większą część sceny politycznej, słaba lewica i folklor po przeciwnej stronie – do tej konfiguracji zdążyliśmy się od pewnego czasu przyzwyczaić. A jednak atmosfera przedwyborcza A.D. 2015 wskazuje na pewną istotna, by nie rzec: fundamentalną zmianę – i nie chodzi tu bynajmniej o niespodziewany debiut rockowego muzyka w roli „kandydata antysystemowego”. Prawdziwa przemiana dokonuje się bowiem nie po biernej, ale po stokroć ważniejszej, czynnej stronie prawa wyborczego.
Przedsiębiorcy, administracja publiczna i rynek mieszkaniowy – oto strategiczni klienci Banku Gospodarstwa Krajowego zgodnie z nową strategią Banku, wprowadzaną sukcesywnie od 2014 roku. O nowej polityce BGK, jej efektach widocznych w ostatnich miesiącach i planach na najbliższą przyszłość mówił podczas konferencji prasowej 29 kwietnia prezes banku, Dariusz Kacprzyk.
Rok 2007, wiosna. Kupujesz wymarzony, włoski skuter. Klasyczna linia nadwozia, prestiżowa marka – Twoje szczęście nie ma granic! Rozważywszy wady i zalety obu rodzajów napędu, decydujesz się na zrywnego i dynamicznego dwusuwa. Drobna niedogodność, jaka jest dolewanie oleju do baku, wydaje się małym problemem przy zwinnym i tańszym pojeździe…
Zdarza się – choć ma to miejsce niezmiernie rzadko – że szara rzeczywistość jest w stanie wprawić w zakłopotanie zwolenników najbardziej złowieszczych „spiskowych teorii dziejów”. Tropiciele nowego światowego rządu, poszukiwacze masońskich sprzymierzeń, naoczni świadkowie lądowania Marsjan na polu pod Rykami, ba! nawet zwolennicy tezy o ograniczaniu populacji ludzkiej przez zrzucanie z samolotów różnych toksycznych substancji muszą wtedy uderzyć się w pierś i powiedzieć: czegoś TAKIEGO nawet my, w naszej chorej wyobraźni, nie byliśmy w stanie wymyślić! Oczywiście, nie stanowi to bynajmniej powodu do chluby dla tych, za sprawą których spaczona wizja rzeczywistości staje się naszym udziałem.
Czy decydując się na produkt oszczędnościowy, braliście pod uwagę lokatę w Gold Standard Banku? Jakie oprocentowanie kredytu samochodowego jest nam w stanie zaoferować Bank BMW? Wreszcie – czy nowy ROR Banku RozIn może być obsługiwany przy użyciu kanału mobilnego? Choć nazwy powyższych instytucji finansowych zapewne nic Państwu nie mówią, warto uważnie śledzić ich losy – wszak już obecnie cała trójka otrzymała prestiżowe wyróżnienie!