Autor: AW

Bank Pocztowy
Kadry

Jakub Słupiński powołany na wiceprezesa Banku Pocztowego, p.o. prezesa

Rada nadzorcza Banku Pocztowego postanowiła powołać z dniem 22 października Jakuba Słupińskiego do składu zarządu Banku Pocztowego XI kadencji i powierzyć mu funkcję wiceprezesa, podał bank. Jednocześnie bank wystąpił do Komisji Nadzoru Finansowego z wnioskiem o wyrażenie zgody na pełnienie przez Jakuba Słupińskiego funkcji prezesa zarządu Banku Pocztowego i wniosek o wyrażenie zgody na pełnienie przez Piotra Piechotę funkcji członka zarządu Banku Pocztowego odpowiedzialnego za obszar ryzyka/zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności banku.

Koronawirus COVID-19 i turystyka
Firma

Koronawirus w Polsce: czy branża turystyczna doczeka wakacji?

Gdy po tygodniach całkowitego zamknięcia branża turystyczna od maja stopniowo wracała do nowej normalności, przedsiębiorcy z nadzieją patrzyli na nadchodzący sezon urlopowy, licząc na odrobienie strat wywołanych lockdownem. Dzięki podnoszeniu cen, bonom turystycznym, tarczy antykryzysowej i większej popularności wyjazdów w kraju udało się w trakcie wakacji wyhamować notowany wiosną gwałtowny przyrost zaległości. Nadal jednak w turystyce zaległe zobowiązania wobec dostawców i banków, które na koniec sierpnia zbliżyły się do 120 mln zł, przyrastają szybciej niż wśród wszystkich firm.

Adam Glapiński
Gospodarka

Prezes NBP: możliwe, że w 2021 r. sektor bankowy jako całość odnotuje stratę, o dywidendzie można zapomnieć?

Z analiz Narodowego Banku Polskiego (NBP) wynika, że trend spadkowy zyskowności banków będzie kontynuowany w kolejnych kwartałach i nie jest wykluczone, że sektor jako całość odnotuje stratę w 2021 r., poinformował prezes NBP Adam Glapiński. Według niego, „należy zapomnieć’ o zamiarach rozdysponowania zysku z poprzednich lat w formie dywidendy czy buy-backu.

Maseczka ochronna na fladze Polski
Finanse osobiste

Koronawirus: Polska wśród krajów o najwyższym wskaźniku lęku wywołanego pandemią, boimy się o swoje oszczędności i pracę

Dynamiczny wzrost liczby osób zakażonych koronawirusem przełożył się na poziom niepokoju polskich konsumentów, który od końca sierpnia wzrósł o 12 pp. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker wynika, że wzrosły także obawy Polaków o kwestie finansowe oraz te związane z utrzymaniem obecnej pracy. Przestajemy też kupować na zapas. W najnowszej edycji badania już tylko 36 proc. konsumentów nad Wisłą deklaruje, że kupuje więcej, niż jest w stanie zużyć na bieżąco.

STRONA 380 Z 1053