Autor: PZ

zielony samochód z liści na tle nieba i pola
ESG | Gospodarka

Co czwarty nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce ma napęd hybrydowy

Branża motoryzacyjna w Polsce, Europie i na świecie odpowiada na wyzwania środowiskowe i przechodzi transformację na nowe napędy – tym samym włączając się do globalnego obniżania poziomu szkodliwych emisji wynika z najnowszego raportu o niskoemisyjnej mobilności opracowanego przez PZPM, KPMG i SSW, który został zaprezentowany na sesji pt. „Infrastruktura i rozwój elektromobilności” podczas EKG w Katowicach.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty | Z rynku finansowego

Rekordowa liczba rejestracji samochodów napędzanych alternatywnie w I połowie 2021 roku

W pierwszej połowie 2021 r. w Polsce zarejestrowano 242,1 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o 34,6% więcej niż w pierwszej połowie 2020 r. Wzrost sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (+57%), samochodów ciężarowych (+96,8%), przyczep i naczep (+121,7%) oraz motocykli, których zarejestrowano o 17,3% więcej r/r. Utrzymuje się tendencja malejącej liczby rejestracji autobusów (-4%) i motorowerów (-20,2%), poinformowali KPMG i PZPM.

CZYTAJ WIĘCEJ
samochody stojące w korku ulicznym
Raporty | Z rynku finansowego

Co piąty Polak korzysta obecnie z samochodu częściej niż przed pandemią, traci transport publiczny

Kolejne firmy planują powroty swoich pracowników z pracy zdalnej do biura. Ale czy pracownicy wrócą do podróżowania komunikacją miejską? Pandemia znacząco zmieniła nasze podejście do transportu miejskiego. Według ekspertów Polskiego Instytutu Ekonomicznego istnieje duża szansa, że zmiana nawyków transportowych może okazać się trwała dla dużego odsetka osób, podkreślają eksperci Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Paweł Mucha
Kadry

Paweł Mucha z Kancelarii Prezydenta RP został powołany do Rady Nadzorczej PZU

Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU SA, które odbyło się 16 czerwca br., uchwaliło podział zysku netto za rok 2020, powiększonego o kwotę przeniesioną z kapitału zapasowego utworzonego z zysku netto za rok 2019, w sposób zgodny z wnioskiem zarządu spółki. Oznacza to, że do akcjonariuszy trafią łącznie ponad 3 mld zł. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy uzupełniło również skład rady nadzorczej PZU SA powołując do niej pana Pawła Karola Muchę, czytamy w komunikacie PZU.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo PZU
Z rynku finansowego

PZU wdraża globalne rozwiązanie w zarządzaniu aktywami

Najwyższe światowe standardy w zarządzaniu aktywami – PZU wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które obsługuje wszystkie procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów w Grupie PZU. Nowo wdrożone rozwiązanie w oparciu o system MX3 w ramach kompleksowego projektu o nazwie „Wall Street” umożliwia w czasie rzeczywistym śledzenie wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka czy reguły zgodności i bezpieczeństwa. Zapewnia także szybszy przepływ informacji między departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji.

CZYTAJ WIĘCEJ
elektromobilność
ESG

Przedsiębiorcy kupują samochody elektryczne, ale do miliona elektryków jeszcze daleka droga

Pod koniec grudnia 2020 r. po polskich drogach jeździło 18 875 elektrycznych samochodów osobowych (ECV = BEV + PHEV). Tylko w ubiegłym roku przybyło 8 099 takich nowych samochodów. Nabywcy instytucjonalni odpowiadają za 85,4% rejestracji nowych samochodów elektrycznych w kraju. W tej grupie prym wiodą leasingodawcy, którzy zarejestrowali ponad połowę wszystkich nowych aut elektrycznych, nabytych przez firmy w 2020 r.

CZYTAJ WIĘCEJ
ESG

Polska i inne kraje Unii Europejskiej muszą wymienić cały tabor pojazdów ciężarowych na samochody bezemisyjne

Jak pokazuje najnowsze badanie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, obecnie po drogach UE jeździ 6,2 miliona średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, których średni wiek wynosi 13 lat. Prawie 98% z nich jest napędzanych olejem napędowym, zaledwie 2300 szt. czyli 0,04% całej floty ‒ to ciężarówki bezemisyjne. Aby do 2030 r osiągnąć docelowe poziomy emisji CO2 dla ciężkich samochodów ciężarowych, na drogi będzie musiało wjechać blisko 200 tys. nowych bezemisyjnych ciężarówek. Wymagałoby to 100-krotnego wzrostu w okresie poniżej 10 lat.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 3 Z 6