Autor: S

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Kryzysy | W historii było ci ich dostatek

Pochłonięci kryzysem covidowym, odwieszaniem i przywracaniem kolejnych lockdownów oraz zajęci podliczaniem rosnących z tego powodu kosztów gospodarczych, zapomnieliśmy, że ekonomii nie da się oszukać. Po czasach, kiedy w gospodarce pieniądza jest więcej niż pod dostatkiem, przychodzi zazwyczaj czas, kiedy zaczyna go brakować. Taki stan określamy kryzysem. Kryzysy, jak covidowy, generują nie tylko problemy gospodarcze. Są przyczyną ograniczenia zaufania do państwa, nadwerężając jednocześnie stabilność jego instytucji.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Oddziały Zagraniczne | Tu wciąż jesteśmy challengerem

Klienci mBanku w Czechach mają 30-40% więcej depozytów na osobę niż klienci w Polsce, a mniejsze bilanse kredytowe. Również inwestycje są dużo bardziej powszechne w Czechach niż u nas. Według danych BCG, w 2020 r. aktywa inwestycyjne na obywatela w tym kraju były 2,7 razy wyższe niż w Polsce – zauważa Paweł Kucharski, dyrektor oddziału zagranicznego mBanku w Czechach, w rozmowie z Janem Bolanowskim.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – USŁUGI | Fintechy zmieniają rzeczy, które wydawały się nie do ruszenia

Każdy klient potrzebuje ergonomicznych rozwiązań finansowych dopasowanych do obecnego stylu życia. Proste płatności dostępne na wyciągnięcie ręki, szybkie procedowanie wniosków, oferta dostępna online. Tego chcą konsumenci i to oferują im fintechy, czyli produkty, które odpowiadają na aktualne potrzeby, a zarazem są proste i intuicyjne w obsłudze – podkreśla
Adam Miziołek,
Country Manager Twisto w Polsce. Rozmawiał z nim Janusz Dałkowski.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – DEBATA REDAKCYJNA | Czy komputery mogą zbudować więzi i relacje banku z klientem firmowym?

Indywidualne kształtowanie relacji z klientami instytucji finansowej ma kluczowe znaczenie nie tylko w segmencie detalicznym. Współpraca banków z korporacjami generuje z reguły znacznie silniejsze więzi pomiędzy dostawcą a odbiorcą usług finansowych aniżeli ma to miejsce w przypadku masowej obsługi konsumentów czy mikroprzedsiębiorców.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Technologie – BIK SA | Typowanie najbardziej podejrzanych transakcji

W erze przyspieszonej transformacji cyfrowej rośnie znaczenie rozwiązań antyfruadowych. Od systemów oczekuje się bardzo wysokiej dostępności i ciągłość działania. Nawet niewielkie spowolnienie działania aplikacji traktowane jest jako jej niedostępność. Dziś nie wystarczy wiedzieć o zagrożeniach w czasie ich wystąpienia, należy wyprzedzająco proaktywnie przeciwdziałać ryzyku wystąpienia nadużyć – podkreśla
Agnieszka Szopa-Maziukiewicz,
dyrektor zarządzająca obszarem IT Grupy BIK, wiceprezes zarządu BIG InfoMonitor,
w rozmowie z Bartoszem Kościeszą.

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Platforma PIVOTAL – WINDYKACJA | AI ASYSTENT ZESPOŁÓW WINDYKACYJNYCH BANKU – technologia wspierająca zarządzanie

Pandemia przyniosła nie tylko zawirowania gospodarcze i obostrzenia, ale też niespotykany dotychczas boom sprzedaży kredytów hipotecznych. Długi zaciągnięte z tego tytułu w bankach przekroczyły obecnie 500 mld zł. Niestety wraz ze wzrostem zadłużenia coraz mocniej widoczny jest również problem spłaty zaciągniętych zobowiązań finansowych.

BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Czy ubezpieczyciele odpowiadają na potrzeby społeczeństwa?

Polska Izba Ubezpieczeń stworzyła ranking najistotniejszych trosk Polaków. „Mapa ryzyka” pokazuje, czego najbardziej się boimy i jakie negatywne zdarzenia uważamy za najbardziej prawdopodobne w życiu. PIU zestawiła te obawy z potrzebami ubezpieczeniowymi, co pokazało, że najważniejsze zagrożenia można ubezpieczyć. Świadomość własnych obaw pomaga podejmować racjonalne decyzję dotyczące ubezpieczenia się, prewencji i profilaktyki, czyli odpowiednio zarządzać ryzykiem.

BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Pandemia skłoniła Polaków do ubezpieczania się. Na jak długo?

Rynek bancassurance powrócił już do normalności, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedaży. Opublikowane przez Polską Izbę Ubezpieczeń dane za III kw. br. potwierdzają, iż łączna wartość składki przypisanej brutto przez banki zrównała się z wynikami, uzyskanymi w analogicznym okresie 2019 r. Trwałe zmiany daje się zauważyć w dziedzinie preferencji klientów, zarówno jeśli chodzi o rodzaje wybieranych produktów, jak i formę ich dystrybucji.

BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Inflacja szkodowa nie pozwala obniżać składek za OC i AC

Gdy w marcu zeszłego roku wybuchła pandemia, aktywność społeczna i gospodarcza gwałtownie zamarła, a wraz z nią ruch samochodów, spadła liczba wypadków i kolizji. Teoretycznie powinny za tym spaść ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Trwało to za krótko, by wpłynąć na ceny polis, a na dodatek mocno wzrosły przeciętne koszty likwidacji szkody – twierdzą ubezpieczyciele.

Logo LexisNexis
BANK 2021/12

Raport Specjalny | Cyberzagrożenia – LexisNexis® Risk Solutions | Rośnie trend przejęć kont użytkowników bankowości online

Według „Raportu o stanie bezpieczeństwa cyberprzestrzeni RP w 2020 roku”, opublikowanego przez Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego CSIRT GOV, liczba ataków w internecie podwaja się rokrocznie. To oczywiste, że wraz z rozwojem usług online wzrasta cyberprzestępczość, jednak należy pamiętać o tym, że jest to już rodzaj zawodu, który jak każdy inny, także się specjalizuje.

BANK 2021/12

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Środowisko Naturalne | Od czego zacząć realizację Zielonego Ładu?

W ostatnich miesiącach rozgorzała burzliwa dyskusja nad rozwiązaniami i sposobem realizacji Zielonego Ładu. Omawiane są zagadnienia z zakresu zielonych źródeł zasilania, fotowoltaiki, pomp ciepła, energii z wodoru i atomu, czy powrotu do energetyki wiatrowej. Dyskusja jest jednak chaotyczna. Aby ją uporządkować, proponujemy zwrócić uwagę na dwa elementy, bez których wszelkie inne rozwiązania będą nieefektywne.

STRONA 209 Z 866