Autor: Magdalena Bryś

Artykuły

Wyobraźnia ekonomiczna – Andrzej K. Koźmiński

W obszarze ekonomicznym słowo wyobraźnia ma wiele konotacji oraz interpretacji tworzonych przez środowiska metodologiczne. W książce Andrzej K. Koźmiński (wydawnictwo Poltext) również przytacza definicje tego pojęcia w ujęciu teoretyków ekonomii reprezentujących różne nurty. Jednak sam proponuje swoją własną charakteryzację wyobraźni ekonomicznej, która z pewnością przekracza granicę typowej wiedzy ekonomicznej. Profesor wspomina, iż wpływ na to mają czynniki, jak ideologia akademicka (ekonomiczna i polityczna) czy nawet komentarze ekspertów gospodarczych w mediach. Ponadto na kształt tej świadomości społecznej składają się elementy religii, afiliacje i poglądy polityczne oraz emocje (np. zniechęcenia czy niepewności).  Termin ten ma również silny związek z socjologią ekonomiczną.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 2