Autor: aleBank.

człowiek w kapturze, bez twarzy, piszący na laptopie, na tle wirtualnej flagi Rosji
Technologie i innowacje

Rosyjska inwazja na Ukrainę: krajobraz cyberzagrożeń jest nieprzewidywalny

Rosja nie zastosowała jeszcze cyberataków do zniszczenia czy zakłócenia na szeroką skalę podstawowych usług w Ukrainie. Jest jednak mało prawdopodobne, że sytuacja rozwinie się w sposób, który zmniejszy ryzyko ataków. Grupy rosyjskich „patriotów” – autorów ransomwaru, phishingu czy operatorów botnetów – mogą atakować cele postrzegane jako zagrożenie dla Rosji z większą niż zwykle częstotliwością, podkreślają eksperci Sophos.

sklep Kaufland
Gospodarka

Grupa Kaufland i Lidl przekazuje wsparcie produktowe o wartości 10 mln euro dla uchodźców z Ukrainy

Międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl z niepokojem śledzi wydarzenia, które dzieją się w Ukrainie. W tak trudnym czasie szczególnie ważne jest, aby firmy wywiązywały się ze swojej społecznej odpowiedzialności. Szybka pomoc w oparciu o skrócone procedury jest teraz najwyższym priorytetem, dlatego międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl podejmuje się działań wspierających, czytamy w komunikacie Grupy.

przesyłki listowe, Speedmail
Gospodarka

Operator pocztowy Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży

Dynamika sprzedaży największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego wróciła już niemal do stanu sprzed pandemii. Spółka Speedmail, która niedawno podsumowała swoje wyniki finansowe, informuje że rok 2021 zakończyła 20-proc. wzrostem sprzedaży liczonej rok do roku. To tylko o 4 punkty procentowe mniej, niż w poprzedzającym wybuch pandemii roku 2019. Firma sukcesywnie zwiększa swój zasięg, otwiera kolejne oddziały oraz usprawnia standardy obsługi.

Marlena Dziemińska, specjalistka ds. komunikacji i marketingu w firmie CyberRescue
Finanse osobiste

Wzmożone ataki cyberoszustów na polskich abonentów, lepiej nie oddzwaniać na nieznane numery

Niepokojące Polaków głuche telefony polegają na otrzymywaniu krótkich sygnałów z numerów międzynarodowych. Sprawcy liczą, że abonent oddzwoni, co wiąże się z naliczeniem znacznie wyższych opłat. Każda sekunda takiego połączenia może sporo kosztować. Coraz poważniejszym problemem jest także spoofing, czyli podszywanie się oszustów pod numery telefonów różnych firm czy instytucji w celu wyłudzenia danych.

STRONA 162 Z 1360