Autor: mb

model sklepowego wózka z paczkami-zakupami przy laptopie
Bezgotówkowo

e-commerce: 5 trendów, które zdefiniowały 2023 rok

Po pięciu latach od tego, co okazało się fundamentalną transformacją krajobrazu e-commerce, nawyki konsumenckie wciąż ulegają zmianie. W 2023 roku konsumenci z jednej strony coraz częściej na swojej ścieżce zakupowej sięgali po nowe technologie, a z drugiej – starali się oszczędzać przez wzgląd na dotykające ich poczucie politycznej i gospodarczej niepewności. Wpłynęło to również na firmy, które pracowały nad ulepszaniem swojej strategii omnichannel i dążyły do zaoferowania przystępnych i atrakcyjnych rozwiązań ekologicznych, a przede wszystkim stawiały na pierwszym miejscu cyberbezpieczeństwo, podkreślają eksperci PayPal.

banknoty w maszynie do liczenia
Z rynku finansowego

Kontynuacja wzrostów na rynku kredytów w listopadzie 2023 r.

W listopadzie 2023 r., w porównaniu do listopada 2022 r., w ujęciu liczbowym banki i SKOK-i udzieliły więcej wszystkich rodzajów produktów kredytowych: kredytów mieszkaniowych (+255,7%), kredytów ratalnych o (+91,9%), kart kredytowych (+10,6%) oraz kredytów gotówkowych (+8,9%). W ujęciu wartościowym banki i SKOK-i przyznały wyższą wartość również we wszystkich produktach kredytowych: kredytach mieszkaniowych (+339,4%), kredytach ratalnych (+41,3%), kredytach gotówkowych (+18,8%) oraz limitach na kartach kredytowych (+15,2%).

wirtualny obraz miasta, sylwetka mężczyzny
Gospodarka

Prezesi firm chcą wykorzystywać GenAI, aby utrzymać przewagę konkurencyjną

Najnowsza odsłona badania EY CEO Outlook Pulse Survey wskazuje, że prezesi firm mają trudności z określeniem najbardziej efektywnych zastosowań sztucznej inteligencji. Jednak konieczność bycia innowacyjnym skłania ich do podejmowania konkretnych kroków. Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że ich organizacja działa w obszarze GenAI, aby utrzymać przewagę konkurencyjną. Jednocześnie niemal taki sam odsetek prezesów (68%) uważa, że niepewność związana z generatywną sztuczną inteligencją (GenAI) utrudnia szybkie opracowanie i wdrożenie strategii jej użycia. Korzyści z wdrażania AI widzą też firmy z Polski. Wyniki badania EY – Jak polskie firmy wdrażają AI – wskazują, że transformacja rodzimych organizacji w kierunku sztucznej inteligencji nabiera tempa. Ten proces zakończyło już 20% organizacji, a 63% firm w Polsce w najbliższych 18 miesiącach planuje zwiększyć swoje wydatki na narzędzia oparte o sztuczną inteligencję.

Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i CEO Grupy Maspex.
Gospodarka

Maspex kupuje czeską Becherovkę

Grupa Maspex podpisała umowę z Pernod Ricard. W wyniku planowanej transakcji polska spółka stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach. Becherovka – to kultowy likier ziołowy i najstarsza marka alkoholu w Czechach. To już 21. przejęcie firmy z Wadowic, w tym 12. za granicą. Przychody ze sprzedaży Maspeksu w 2022 roku wyniosły ponad 14 mld zł. Warunkiem wejścia w życie umowy jest spełnienie zwyczajowych warunków, poinformowała Firma.

STRONA 120 Z 344