Autor: URE

człowiek - robot przy ekranach giełdowych
Z rynku finansowego | Edukacja finansowa

Badanie Accenture: dlaczego 20% klientów polskich biur maklerskich ma też konto u zagranicznego brokera?

Niski poziom edukacji finansowej, brak przejrzystej oferty, a także ograniczone zaufanie do instytucji finansowych to według badania „(Nie)inwestycyjny obraz Polaków” główne czynniki powstrzymujące nas przed inwestowaniem. Wyzwaniem dla branży inwestycyjnej okazał się także szybki rozwój technologiczny, który nie tylko udostępnił narzędzia do ulepszenia doświadczeń klientów, ale jednocześnie przyczynił się do wzrostu ich oczekiwań. Polscy inwestorzy są otwarci na nowinki technologiczne – 51 proc. ankietowanych jest w stanie zaufać rekomendacji inwestycyjnej stworzonej przez algorytm, który uwzględniałby sytuację finansową, preferencje oraz cele inwestora. Punktem odniesienia dla rodzimych graczy mogą być zagraniczne firmy inwestycyjne, w których co najmniej 20 proc. klientów polskich biur maklerskich otwiera dodatkowe konto w poszukiwaniu niższych opłat i ofert akcji spółek zagranicznych czy kryptowalut. Odpowiedzią polskiej branży inwestycyjnej powinno być rozszerzenie oferty, inwestycja w kanał mobilny i robodoradztwo, podkreślają eksperci Accenture.

CZYTAJ WIĘCEJ
wirtualny ekran ze wskaźnikami, dłoń człowiek i dłoń robota trzymające model kuli ziemskiej
Technologie i innowacje

Raport Accenture Technology Vision 2024 o GenAI i humanizacji technologii, która transformuje świat biznesu

Jak wskazuje raport Accenture Technology Vision 2024, za sprawą humanizacji technologii – możliwej m.in. dzięki dynamicznym postępom w rozwoju sztucznej inteligencji – świat stoi w obliczu potężnego przełomu technologicznego wraz z przesunięciem granic wydajności i kreatywności. Gen AI może przyczynić się do wygenerowania globalnych przychodów na poziomie 6-8 bilionów dolarów, optymalizując niemal połowę czasu pracy (44 proc.) w organizacjach i zwiększając wydajność w 900 zawodach. Technologie skoncentrowane na człowieku oferują nowe możliwości rozwoju oraz łatwiejsze interakcje na linii człowiek-maszyna. Dzięki nim technologia – coraz bardziej wszechobecna w życiu człowieka – stanie się coraz mniej zauważalna. Już 33 proc. konsumentów w branży handlu detalicznego wyraziło zainteresowanie korzystaniem z rozwiązań opartych na technologii obliczeń przestrzennych w trakcie zakupów.

CZYTAJ WIĘCEJ
napis na klockach Ceny energii, banknoty, pióro wieczne
ESG

70 procent Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w naszym kraju

Ponad 80 proc. gospodarstw domowych odczuło podwyżki cen energii elektrycznej i gazu w związku z kryzysem energetycznym, a blisko 70 procent Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w naszym kraju. Między innymi takie wnioski płyną z najnowszego badania opinii konsumentów przeprowadzonego przez Urząd Regulacji Energetyki i Pracownię Badań Społecznych, zatytułowanego „Energia UREgulowana”.

CZYTAJ WIĘCEJ
mapa świata, ludzie patzący na nią
Gospodarka

Davos, raport Accenture: 65% liderów biznesu w Europie ocenia, że otoczenie operacyjne jeszcze nigdy nie było tak wymagające

Z najnowszego raportu „Accelerating Europe’s path to reinvention” opracowanego przez Accenture wynika, że podczas gdy 65% europejskich liderów biznesu uważa, że otoczenie operacyjne jeszcze nigdy nie było tak wymagające, to jeszcze większa część z nich (77%) twierdzi, iż kierowane przez nich organizacje są zdolne do poprawy tempa wzrostu w obliczu spowolnienia gospodarczego. Najwięcej respondentów (19%) wskazało na rosnące koszty energii oraz zakłócenia w łańcuchach dostaw (14%) jako główne czynniki wpływające na marże firm na rynku europejskim. Pomimo tych wyzwań 81% europejskich liderów biznesu uważa, że zarządzane przez nich spółki są dobrze przygotowane do wykorzystania okresu wzrostu po przezwyciężeniu pandemii, czytamy w informacji Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
Dwutlenek węgla CO2
BANK 2022/11

Raport Specjalny | IT@BANK 2022 – Accenture | Banki w Polsce w drodze do osiągnięcia zeroemisyjności

Mierzenie, a następnie redukcja śladu węglowego, to ogromne zadanie dla banków. Gdzie są dziś na tej drodze, z jakimi wyzwaniami się zmagają, jak architektura IT wpływa na wielkość emisji i które technologie mogą wspierać ich ograniczanie – te zagadnienia porusza raport „ESG: Sektor bankowy w poszukiwaniu drogi do zeroemisyjności”, przygotowany w ramach grupy roboczej przy Forum Technologii Bankowych i Związku Banków Polskich. Accenture jest koordynatorem prac grupy, a premiera raportu będzie w tym miesiącu.

CZYTAJ WIĘCEJ
wirtualny ekran z napisem SWIFT, palec wskazujący na napis
Cyberbezpieczeństwo

Czy banki mogą skutecznie chronić swoje systemy płatności SWIFT przed cyberatakami?

W nocy z 4 na 5 lutego 2016 roku, cyberprzestępcy włamali się do sieci Centralnego Banku Bangladeszu (BCB) i wydali serię fałszywych instrukcji płatniczych SWIFT na łączną kwotę 951 mln dolarów. Chociaż BCB zablokował większość przelewów, 81 mln dolarów trafiło na Filipiny, czyniąc ten napad jednym z największych w historii. Przyczyn rabunku szukano m.in. w rzekomo wadliwych systemach SWIFT, przypominają eksperci WithSecure

CZYTAJ WIĘCEJ
cybeprzestępca przy laptopie
Cyberbezpieczeństwo | Technologie i innowacje

Cyberprzestępczość: zidentyfikowano nowe złośliwe oprogramowanie atakujące specjalistów ds. marketingu i HR

Specjaliści z firmy WithSecure™ zidentyfikowali trwającą operację o nazwie „DUCKTAIL”. Jej celem są osoby i organizacje korzystające z Facebook Ads i Facebook Business. Zgromadzone dane pozwalają z wysokim prawdopodobieństwem przypuszczać, że za atakami stoją cyberprzestępcy z Wietnamu, a motywy działań mają charakter finansowy, oceniają w komunikacie prasowym eksperci Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
Tomasz Chróstny
Z rynku finansowego

UOKiK: 10 mln zł kary dla UNIQA za stosowanie klauzul niedozwolonych

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nałożył na spółkę UNIQA ponad 10 mln zł kary za stosowanie klauzul niedozwolonych. Prezes UOKiK zakwestionował mechanizm naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk stosowany przez spółkę AXA Życie TU S.A.(obecnie UNIQA). Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 5