Autor: Symetria

UX designer, ze smartfonem w ręku,tablica
Rynek pracy

Raport MOP: wzrośnie bezrobocie, ale nie wszystkim grozi utrata pracy

ONZ alarmuje przed globalnym spadkiem zatrudnienia. Spadek realnej wartości wynagrodzenia dotyka szczególnie najmniej zarabiających. Jednak nie wszystkie branże muszą obawiać się drastycznych spadków zatrudnienia, co więcej nadal jest sporo wakatów – szczególnie w branży IT, co potwierdzają dane GUS. Sektor ten musi jednak mierzyć się z mitem niedostępności. Czy każdy pracownik tego sektora musi programować? ‒ komentarze ekspertów Symetrii, agencji User Experience.

CZYTAJ WIĘCEJ
klient przy kasie samoobsługowej
Bezgotówkowo

Z klientem przy kasie samoobsługowej porozmawia sztuczna inteligencja

Już wkrótce w polskim sklepach staną kasy samoobsługowe z nowym interfejsem, wspieranym przez sztuczną inteligencję. Klient będzie mógł skorzystać z takich funkcji jak: obsługa głosem, automatyczne rozpoznawanie produktów położonych na wadze i podział płatności. Nowatorskie rozwiązanie ma przede wszystkim być intuicyjne i łatwe w obsłudze, dlatego, zanim wejdzie na rynek, przeprowadzono szereg testów z użytkownikami, podkreślają eksperci Symetrii.

CZYTAJ WIĘCEJ
kobieta siedząca przed ekranem komputera
Rynek pracy

Rynek potrzebuje UX designerów; nie trzeba umieć kodować, żeby świetnie zarabiać w IT

Średnia zarobków powyżej 8 tysięcy złotych, a wakatów sporo. Branża IT nadal jest nienasycona. W szczególności w sektorze UX design. To ci specjaliści odpowiadają za to, żeby korzystanie ze stron internetowych było nie tylko płynne, ale też bezproblemowe i intuicyjne. Coraz więcej firm dostrzega, że to „doświadczenie użytkowników” może być wartością dodaną ich witryn i powodować, że klienci częściej będą do nich wracać, podkreśla spółka Symetria UX.

CZYTAJ WIĘCEJ
chatbot, nowe technologie
Technologie i innowacje

Chatbot może przynieść miliony dolarów oszczędności. Ale trzeba uważać, żeby nie zamienił się w rasistę

Na technologicznej mapie świata chatboty nie pojawiły się w tym roku ‒ o uwagę odbiorców walczą od dobrych kilku lat. Miały już swoje wzloty i upadki, ale firmy z branży IT nie zdecydowały się na porzucenie tego tematu. Wręcz przeciwnie – inwestują w rozwój tych narzędzi coraz więcej środków. W nadziei na olbrzymie zyski. Pandemia koronawirusa pokazała, że ich starania i oczekiwania są słuszne.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1