Autor: BlueSoft

sztuczna inteligencja, fantom
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/11

LLM w sektorze finansowym – jak bezpiecznie wykorzystać potencjał generatywnej AI

Generatywna sztuczna inteligencja już zmieniła sposób, w jaki pracujemy. W wielu organizacjach, także w bankach, takie narzędzia jak ChatGPT, Copilot czy Gemini stały się codziennością, często bez wiedzy działów bezpieczeństwa czy compliance. Dla instytucji finansowych to moment przełomowy. Pytanie brzmi: jak wykorzystać potencjał tej technologii, nie naruszając rygorów regulacyjnych i zasad ochrony danych?

BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – BlueSoft Sp. z o.o. | Ogromny potencjał generatywnego AI w bankowości

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym, innowacje technologiczne pełnią kluczową rolę w transformacji i doskonaleniu procesów. Jedną z najbardziej fascynujących i obiecujących technologii, która zdobyła uznanie na całym świecie, jest generatywna sztuczna inteligencja (generatywna AI). Jeśli chcesz odkryć, jak generatywne modele językowe, takie jak znany GPT-3, mogą pomóc ci osiągnąć sukces i stać się liderem w swojej dziedzinie, to jesteś we właściwym miejscu.

BANK 2021/11

IT@BANK 2021 | TECHNOLOGIE – BLUESOFT | Bank przed wyborem scenariusza wykorzystania chmury

W dyskusjach o wykorzystaniu chmury publicznej najczęściej poruszanym aspektem jest ten dotyczący kwestii rezydencji i przetwarzania danych. Przedmiot tych dyskusji nie powinien dziwić, zważając na ciężar odpowiedzialności, jaki w tej kwestii dźwiga instytucja, która podlega rygorystycznym regulacjom. W 2021 r. wyzwaniem nie jest jednak zakazanie migracji do chmury jakichkolwiek danych, ale ich migracja w sposób niezagrażający klientom i samej instytucji – w tym wybór dostawcy chmury publicznej, poprawna klasyfikacja danych, stworzenie modelu danych, które bez przeszkód formalnych czy technologicznych mogą być migrowane do chmury publicznej, oraz zbudowanie i wdrożenie scenariusza wykorzystania tychże danych.

STRONA 1 Z 1