Art Box Experience, pierwsza w regionie CEE innowacyjna przestrzeń multimedialna, powstanie w 2022 roku w Warszawie
Założona m.in. przez Piotra Sikorę spółka Art Box Gallery SA chce pozyskać finansowanie od inwestorów społecznościowych na realizację części prac przy projekcie. Dotychczasowe inwestycje wyniosły ponad 3 mln zł. Kampanię wspierać będzie Crowdway.
Art Box Experience będzie pierwszą w pełni cyfrową przestrzenią kulturalno-rozrywkową w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Podobne, lecz nie tak nowoczesne cyfrowe galerie działają w Paryżu, Nowym Jorku czy Tokio.
Projekt zaoferuje gościom wyjątkowe doświadczenia przez kombinację nowoczesnych technik animacji prezentowanych w pomieszczeniach 360
Prace wykończeniowe w zrewitalizowanej Fabryce Norblina przy ul. Żelaznej 51/53 w Warszawie rozpoczną się jesienią 2021 roku. Pierwsze wystawy ruszą już w I kwartale 2022 roku.
Jedyny taki projekt w regionie
Przestrzeń oparto na autorskim projekcie rozwiązań systemowych, umożliwiających stworzenie wrażenia mobilnej, żywej przestrzeni multimedialnej w fizycznej lokalizacji.
Odpowiada za niego Piotr Sikora, założyciel Art Box Gallery SA, współzałożyciel studia Platige Image. Był m.in. współproducentem animacji i postprodukcji nominowanej do Oscara „Katedry” czy serialu „Wiedźmin” dla Netflixa.
Cyfrowy charakter ekspozycji pozwoli na prezentację dowolnego repertuaru o różnorodnej tematyce edukacyjnej i rozrywkowej
– Projekt zaoferuje gościom wyjątkowe doświadczenia przez kombinację nowoczesnych technik animacji prezentowanych w pomieszczeniach 360, zbudowanych z nowoczesnych ekranów projekcyjnych i wzbogaconych o ścieżkę dźwiękową.
Za pomocą pierwszego na świecie zautomatyzowanego systemu podnoszonych ekranów możemy w pełni rekonfigurować przestrzeń Art Box Experience – powiedział Piotr Sikora.
Czytaj także: Polacy na szarym końcu w Europie pod względem inwestowania w nieruchomości komercyjne
Pierwsze cyfrowe wystawy
Usytuowana w centrum Warszawy galeria stwarzać będzie innowacyjną formę doświadczeń sensorycznych. Cyfrowy charakter ekspozycji pozwoli na prezentację dowolnego repertuaru o różnorodnej tematyce edukacyjnej i rozrywkowej.
Łączna wartość inwestycji związanych z działalnością spółki wyniosła do tej pory około 3 mln zł
Pierwsze projekcje obejmą m.in. wystawę „Retro Warszawa” na bazie archiwalnych filmów i zdjęć stolicy z muzeów w USA i Francji, a także „Save the Planet”, stworzoną na podstawie ścieżki wizualnej i dźwiękowej do filmu w reżyserii Jarbasa Agnelli (o tym samym tytule).
Wyjątkowy projekt w wyjątkowej lokalizacji
W lipcu 2020 r. spółka zawarła z Fabryką Norblin 10-letnią umowę najmu 800 mkw. powierzchni. Wynajmujący uwierzył w potencjał autorskiego projektu oraz w ludzi, którzy za nim stoją. Dlatego postanowił przeznaczyć ponad 2,2 mln zł netto na prace adaptacyjne w przestrzeni wystawienniczej, aby zespół mógł się skupić na rozwoju kontentu i przygotowaniu operacyjnym.
Art Box Gallery SA otrzyma również pełne wsparcie marketingowe we wszystkich kanałach mediowych Fabryki Norblina. Wynajmujący należy do notowanej na GPW Grupy Capital Park, która zarządza portfelem nieruchomości o łącznej powierzchni 213 tys. mkw. i wartości rynkowej 1,8 mld zł.
Zarząd Art Box Gallery SA zapowiedział przeprowadzenie emisji crowdfundingowej. Ruszy ona we wrześniu 2021 roku
– Prace wdrożeniowe są już na zaawansowanym etapie. Łączna wartość inwestycji związanych z działalnością spółki wyniosła do tej pory około 3 mln zł, w tym 2,2 mln zł na adaptację powierzchni oraz 800 tys. zł na prace projektowe, sprzęt multimedialny i utworzenie części kontentu do planowanych projekcji.
Mamy konieczny w obecnych czasach plan funkcjonowania w reżimie sanitarnym, który pozwoli na udostępnianie przestrzeni także w razie ewentualnego przywrócenia obostrzeń – powiedziała Joanna Kowalkowska, prezes zarządu ArtBox Gallery SA.
Czytaj także: Gorący rynek nieruchomości komercyjnych w Niemczech i w Wielkiej Brytanii
Wkrótce crowdinvesting
Zarząd Art Box Gallery SA zapowiedział przeprowadzenie emisji crowdfundingowej. Ruszy ona we wrześniu 2021 roku i będzie promowana przez platformę crowdinvestingu Crowdway. Środki pozyskane w ramach kampanii spółka planuje przeznaczyć na realizację zadań związanych z uruchomieniem i promocją przestrzeni Art Box Experience. Szczegółowe cele zostaną udostępnione tuż przed startem emisji.
Grupą docelową Art Box Experience będą zarówno warszawiacy, jak i turyści z kraju i zagranicy
– Art Box Experience ma szansę stać się topowym miejscem na mapie stolicy jako miejsce rozrywki, edukacji, a także atrakcja turystyczna. Projekt został poparty dobrze skonstruowanym biznesplanem, autorskimi rozwiązaniami, know-how zespołu i wsparciem ze strony Fabryki Norblina. Spodziewamy się, że wzbudzi zainteresowanie wśród inwestorów społecznościowych – powiedział Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway.
Odwiedzający czekają na nowe doświadczenia
Według publikacji GUS „Kultura w 2019 roku„, muzea w Polsce w 2019 r. odwiedziło 40,2 mln osób i do czasu pandemii liczba odwiedzających wzrastała. Z badania sondażowego Narodowego Centrum Kultury z grudnia 2020 roku, gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych zadeklarowało 75% Polaków.
Grupą docelową Art Box Experience będą zarówno warszawiacy, jak i turyści z kraju i zagranicy, których wg raportu WOT „Turystyka w Warszawie: Raport 2019” w 2019 r. było ponad 10 mln. Kontent kulturalny, przyrodniczy, edukacyjny i rozrywkowy multimedialnej galerii ma szansę przyciągnąć zwiedzających zarówno ze środowiska Millenialsów i Gen-Z, jak i młodzież szkolną czy rodziny z dziećmi.
– Oferta Art Box Gallery SA zostanie też skierowana do branży eventowej oraz środowisk produkcji filmowej i telewizyjnej, z których się wywodzimy – zapowiada Piotr Sikora.
Spółka Art Box Gallery zamierza też dywersyfikować źródła przychodu poprzez utworzenie na miejscu kawiarni i sklepu z pamiątkami.
Zapowiedź emisji na www.crowdway.pl
Czytaj także: Inwestowanie społecznościowe: czy można zarabiać na nieruchomościach bez zaciągania kredytu na ich zakup?