Aktualności

Skarbonka na tle klasy w szkole
Edukacja finansowa

Finansów najlepiej uczy… rodzina. Wiedza szkolna mniej przydatna w życiu codziennym?

Ponad 80 proc. Polaków uważa, że edukacja na tematy ekonomiczne jest ważna. Osoby, które z tymi kwestiami były zaznajamiane już w domu rodzinnym, mają znacznie większą świadomość finansową – wynika z testu wiedzy finansowej przeprowadzonego dla platformy Kapitalni.org przez firmę Maison&Partners. Wiedza przekazywana przez rodziców częściej pomaga podejmować trafne decyzje ekonomiczne niż ta zdobyta w szkole.

Bombki na stosie pieniędzy
Finanse osobiste

Święta na kredyt? Sprawdź, na co uważać, wybierając ofertę

Okres świąteczno-noworoczny oznacza dla wielu osób spotkania z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. Niektórzy, wykorzystując dogodny układ tegorocznego kalendarza, wybiorą się także na krótkie wakacje, połączone z sylwestrową zabawą. Jednak, mimo że przeciętne wynagrodzenie nad Wisłą z roku na rok jest coraz wyższe, część Polaków w czasie świątecznej gorączki zdecyduje się na zaciągnięcie kredytu lub pożyczki.

Napis CSR
Firma

Polskie firmy chętniej troszczą się o klientów niż pracowników. CSR w MŚP

Mikro-, małe i średnie firmy najczęściej realizują działania CSR ukierunkowane na ochronę środowiska naturalnego, a najrzadziej dotyczące otoczenia społecznego. 82 proc. przedstawicieli MŚP segreguje odpady, 71 proc. stosuje energooszczędne źródła światła, a tylko 3 proc. badanych nie prowadzi ekoaktywności. Na drugim końcu znajdują się aktywności społeczne, których nie podejmuje aż 35 proc. przedsiębiorców, a jeśli już, to wspierają organizację pozarządowe.

Logo Getin Bank
Z rynku finansowego

Getin Bank wyróżniony za najlepszą obsługę klientów zainteresowanych produktami oszczędnościowymi

Zakończyła się trzecia fala badania w ramach projektu „Instytucja Roku” organizowanego przez portal Moje Bankowanie. Tym razem pod lupę wzięto jakość obsługi klientów zainteresowanych produktami oszczędnościowymi. Zdecydowanym liderem okazał się Getin Bank, a eksperci docenili m.in. profesjonalne przygotowanie doradców i pomysł na rozmowę o oczekiwaniach klienta.

Karty płatnicze
Bankowość spółdzielcza

Popularność nowoczesnych form płatności rośnie nie tylko w miastach. Wsie przekonują się do obrotu bezgotówkowego

Rosnąca popularność nowoczesnych form płatności jest szczególnie widoczna w dużych miastach. Jednak jak się okazuje, w przypadku gmin wiejskich i mniejszych miejscowości dynamika rozwoju obrotu bezgotówkowego stopniowo wzrasta. Potwierdzają to wyniki kolejnego etapu badania „Białe plamy w akceptacji kart płatniczych a wykluczenie finansowe”, opublikowanego przy okazji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”.

STRONA 1325 Z 2549