AI w bankach ma pomóc człowiekowi, a nie zastąpić go

AI w bankach ma pomóc człowiekowi, a nie zastąpić go
Grzegorz Paskudzki | Źródło: Bank.pl
Duże zróżnicowanie i postępująca konsolidacja, legacy technologiczne i pogoń za optymalizacją odpowiadają za największe wyzwania technologiczne, z którymi mierzy się polski sektor bankowy – uważa Grzegorz Paskudzki z Asseco. Odpowiedzią może być zmiana paradygmatu w kwestii zastosowania AI.

Wśród najważniejszych wyzwań technologicznych sektora bankowego w Polsce Grzegorz Paskudzki, business consulting director w Asseco, wskazuje znaczny poziom legacy technologicznego polskich banków.

– Największe banki w Polsce korzystają z bardzo już ustabilizowanych systemów centralnych. Sposób rozwijania tych systemów i architektury technologicznej doprowadził do tego, że ten fundament technologiczny w bankach jest trudny do przebudowania i podniesienia jego standardów – podkreślił.

W rozmowie w Studiu BANK.pl na konferencji IT@BANK Grzegorz Paskudzki zwrócił też uwagę na dokonującą się zmianę w podejściu do zastosowania sztucznej inteligencji w procesach bankowych

– W tym momencie zmienia się paradygmat wykorzystania sztucznej inteligencji. Jeszcze pół roku temu wszyscy twierdzili, że największym zagrożeniem jest to, że AI całkowicie zastąpi człowieka.

Teraz zaczynamy się zastanawiać, jak wykorzystywać sztuczną inteligencję w rozwiązaniach, które mają człowiekowi pomóc i wesprzeć go w poszczególnych krokach procesów – powiedział Grzegorz Paskudzki.

Źródło: BANK.pl