Rozmowa z Tomaszem Ziętkiem: Kierunki zmian

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

160908.tomasz.zientek.400xTomasz Ziętek - Dyrektor Centrum Obsługi Kart, Gotówki i Sieci Samoobsługowych w Banku Zachodnim WBK

Tomasz Ziętek: Jeżeli chodzi o trendy w zakresie obsługi gotówkowej to w tej chwili banki bardzo mocno postawiły na automatyzacje procesów, kierowanie strumienia klientowskiego do samoobsługi. Z drugiej strony świadczenie usług dla klientów, które są w miejscu, gdzie posiadają swoje siedziby – coraz więcej widzimy rozwizań związanych z recyklingiem gotówki, z szybkim adopotowaniem się banków do rozwiązań, które pozwolą klienta uznać bezpośrednio na rachunku po wpłacie pieniędzy.

Jeśli chodzi o oddziały bankowe to mamy zmianę, która powoduje transformację, w ramach której nie będzie już obsługi gotówkowej w tradycyjnej formie, a większość transakcji będzie dokonywana w strefach samoobsługowych, czy w innych miejscach, gdzie klienci mają bezpośredni i szybki dostęp do pieniędzy.

Banki będą starały się aby dostęp do gotówki był nie tylko oddziałowy, ale też w sieciach sklepów proponując usługę cash back. Oczywiście musimy żyć w symbiozie z akcją związaną z promowaniem obrotu bezgotówkowego natomiast biorąc pod uwagę skalę 180 mld zł w obrocie gotówkowym należy się spodziewać, że wciąż gotówka będzie istotnym graczem i choć jej udział będzie spadał to udział w obrocie będzie rósł.   

Materiał video dostepny tutaj

aleBank.pl