Salesforce chce pracować dla banków spółdzielczych
Jak wyjaśniała są to firmy z różnych branż, poczynając od dużych sieci handlowych po największe banki takie jak np. Bank of America, Standard Bank w Afryce Południowej.
„Od 25 lat dostarczamy do ponad 150 tys. klientów na świecie rozwiązania CRM” – mówiła Olga Barańska.
Rozwiązania platformowe Salesforce wspomagają budowanie relacji z klientami i pracownikami. Obejmują sprzedaż, marketing, obsługę klienta, generowanie i poszerzanie skali biznesu, kwalifikację klientów (indywidualnych i biznesowych), a także procesy compilance, KYC oraz bezpieczeństwo. Firma obsługuje w Polsce już kliku klientów z branży finansowej, ale nie ma jeszcze wśród nich banków spółdzielczych.
Banki spółdzielcze stawiają na technologię
„Dzisiaj na konferencji bardzo dużo usłyszałam wypowiedzi wskazujących na technologię jako następny krok w rozwoju banków spółdzielczych” – powiedziała.
Jak zauważyła bankowcy spółdzielczy mówili o konieczności utrzymania dobrych wyników finansowych banków, sprostania rosnącym oczekiwaniom klientów, deklarowali potrzebę odmłodzenia portfela klientów banków lokalnych, dotrzymania kroku bankom komercyjnym w oferowaniu produktów cyfrowych.
„W realizacji tych wszystkich potrzeb Salesforce może bankom spółdzielczym znacząco pomóc, bo my już pracujemy między innymi dla banków komercyjnych, więc dlaczego banki spółdzielcze nie mogłyby skorzystać z naszej oferty?” – pytała retorycznie Olga Barańska.
Na horyzoncie AgentForce
Jak wskazała rozwiązania jej firmy szeroko korzystają ze sztucznej inteligencji. Ostatnim osiągnięciem Salesforce jest wprowadzenie rozwiązania AgentForce. Tłumaczyła, że agent może odciążyć pracownika banku od prostych zapytań, przekierować klienta z podstawowymi pytaniami do portalu self-serwisowego gdzie są zgromadzone artykuły informujące o produktach znajdujących się w ofercie banku.
Podkreśliła, że Salesforce stanowi bardzo dużą społeczność ekspertów, którzy specjalizują się w tej technologii i klientów, którzy z niej korzystają. Salesforce otrzymuje od tej społeczności informacje zwrotne na temat obszarów, które powinna usprawnić, na temat produktów, które powinna stworzyć.
Firma może dostosować swoją ofertę do specyfiki poszczególnych klientów, w tym przypadku banków spółdzielczych. Jednocześnie eksperci Salesforce pomagają swoim klientom przejść przez proces cyfryzacji.
„Salesforce można porównać do klocków Lego. Jeśli mamy podstawę, fundament w jednym obszarze, to możemy bardzo szybko skalować się na kolejne obszary biznesowe, linie biznesowe, produkty biznesowe” – mówiła.
„Uczestniczymy w procesach, w których firmy wchodzą w naszą technologię. Po wdrożeniu moim zadaniem jako opiekuna danej firmy jest pozostawać z nią cały czas w kontakcie, przedstawiać nowości, przedstawiać aktualizację systemu, tak żeby firma mogła korzystać w 100% z tego co nasza technologia oferuje” – podsumowała Olga Barańska.