Revolut w nowej siedzibie w Londynie i z nową strategią

Revolut w nowej siedzibie w Londynie i z nową strategią
Źródło: Revolut
Revolut zainwestuje w ciągu 5 lat 13 mld dolarów w globalną ekspansję, w tym 4 mld dolarów w Wielkiej Brytanii. Firma dąży do przekroczenia poziomu 100 mln klientów na świecie do połowy roku 2027, poinformował fintech.

Revolut otworzył 23 września 2025 roku swoją nową globalną siedzibę w centrum finansowej dzielnicy Londynu, Canary Wharf. Inwestycja ma ważne znaczenie symboliczne i strategiczne, podkreśla brytyjskie korzenie Revolut i ambicję, by stać się wiodącym na świecie dostawcą usług finansowych. 

Fintech ogłosił, że osiągnął próg 65 milionów klientów na świecie, z czego 12 milionów w Wielkiej Brytanii (w Polsce 5 milionów klientów). Firma potwierdziła też, że do połowy roku 2027 zamierza obsługiwać 100 milionów klientów. Ponadto, planuje wejść z ofertą na 30 nowych rynków do roku 2030.

By zrealizować cele, Revolut zainwestuje w ciągu 5 lat 13 mld dolarów w globalną ekspansję, co przyczyni się do powstania 10 tys. miejsc pracy. Inwestycje zasilą największe rynki Revolut, jak Wielka Brytania (4 mld dolarów) czy Francja (1,2 mld dolarów) oraz rynki rosnące, w tym rozwój biznesu w USA (0,5 mld dolarów). Inwestycje wesprą też inne kraje Europy i wejście na nowe rynki w Ameryce Łacińskiej, regionie Azji i Pacyfiku i na Bliskim Wschodzie.

Revolut chce zostać globalnym bankiem

Revolut, Nik Storoński, Wład Jacenko, Londyn 2025

„Naszą misją zawsze było uproszczenie finansów dla klientów, a wizją stanie się pierwszym naprawdę globalnym bankiem.

Revolut wywodzi się z Wielkiej Brytanii, ale dołączyło do nas już 65 milionów klientów na świecie. Nowa globalna siedziba Revolut w Londynie to otwarcie kolejnego etapu.

Chcemy dotrzeć z usługami do 100 milionów klientów” – powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO w Revolut.

W trakcie inauguracji nowej globalnej siedziby firmy potwierdzono, że jej dalszy rozwój będzie oparty na czterech filarach: ekspansji międzynarodowej, innowacjach produktowych, obsłudze firm (Revolut Business) i przełomowych partnerstwach strategicznych.

Ekspansja międzynarodowa

Revolut ogłosił znaczne postępy w kluczowych regionach:

Ameryki Łacińskiej: Uruchomienie banku Revolut w Meksyku planowane jest na początku 2026 r., trwają prace nad wejściem na rynek w Kolumbii i Argentynie, przygotowywane są kolejne aplikacje o licencje bankowe w 2025 r.;

Region Azji i Pacyfiku: Po uzyskaniu licencji w kwietniu 2025 r. trwają prace nad udostępnieniem usług Revolut w Indiach. Firma uruchomiła też swój nowy hub technologiczny na Filipinach, który ma wspierać operacje międzynarodowe w wielu strefach czasowych. Revolut ubiega się także o nowe licencje w Australii i Nowej Zelandii;

Afryka i Bliski Wschód: Revolut stawia pierwsze kroki w Afryce, zaczynając od RPA (Republika Południowej Afryki). Otrzymał też niedawno wstępną zgodę na licencję usług płatniczych w ZEA (Zjednoczone Emiratach Arabskich) i rozpoczął ekspansję w krajach Zatoki Perskiej;

Europa: W maju Revolut ogłosił powstanie siedziby w Paryżu dla krajów regionu Europy Zachodniej i zamiar ubiegania się o licencję bankową we Francji. Revolut Bank ogłosił również start lokalnych oddziałów banku w Belgii i w Portugalii w 2025 r. (ma już 9 oddziałów banku w Europie)

Innowacje Produktowe

Wład Jacenko, współzałożyciel i szef technologii (CTO) oraz Tara Massoudi, dyrektor zarządzająca Produktami Premium, przedstawili wizję rozwoju nowych produktów, z naciskiem na wykorzystanie AI i usługi bankowości prywatnej (Private Banking).

Dzięki strategii opartej na tworzeniu innowacji i wszechstronnej ofercie produktowej, 65 milionów klientów dokonuje z pomocą Revolut ponad 1 miliard transakcji miesięcznie.

Revolut Business

Revolut dla firm (Revolut Business) podąża za rozwojem biznesu detalicznego. James Gibson, dyrektor zarządzający Revolut Business ogłosił, że platforma dla przedsiębiorstw przekroczyła niedawno poziom 1 mld dolarów rocznych przychodów.

Przy dużym udziale pionu akceptacji transakcji (acquiring), który procesuje na rzecz klientów ponad 4 miliony płatności miesięcznie (merchantów), Revolut Business umacnia swoją pozycję globalnego lidera wśród fintechów obsługujących firmy.

Partnerstwa Strategiczne

Do Antoine’a Le Nela, dyrektora ds. rozwoju i marketingu w Revolut dołączył na scenie Jonathan Wheatley, szef przyszłego zespołu Audi F1 Team, aby ujawnić szczegóły ogłoszonego niedawno globalnego partnerstwa, w tym plan emisji specjalnych co brandowych kart płatniczych.

Nagrody i wyróżnienia

W 2025 roku Revolut wyróżniony został w głosowaniu Cashless Pay tytułem Projekt roku (za wdrożenie płatności BLIK w Polsce), nagrodą Invest Cuffs w kategorii Fintech roku (Srebro) oraz nagrodą Złoty Bankier w kategorii Produkt z misją (dla karty Revolut Clear Sky Visa).

Ponadto, Revolut otrzymał prestiżowy tytuł World’s Best Digital Bank 2025 przyznany przez Euromoney.

Czytaj także: Już 590 tysięcy klientów Revoluta zarejestrowało aplikację do handlu akcjami, ETF-ami i obligacjami

Źródło: Revolut