Nowy zarząd Welyo – spółki portfelowej MCI
Welyo, spółka z portfela MCI Capital i lider rynku oprogramowania w modelu usługowym dla Contact Center (CCaaS), konsekwentnie realizuje przyjętą w maju ‘25 strategię rozwoju, której celem jest dostarczanie nowoczesnych, wielokanałowych rozwiązań do obsługi klienta.
Firma stawia na wykorzystanie sztucznej inteligencji, automatyzację procesów oraz zaawansowaną analitykę w czasie rzeczywistym – tak, by upraszczać komunikację, zwiększać efektywność i poprawiać doświadczenia klientów i agentów CC.
W ramach strategii planowane jest wprowadzenie zaawansowanych funkcji AI, takich jak tzw. predykcyjne analityki czy automatyzacja konwersacji ze specjalnym modelem cenowym opartym na wartości dodanej dla klientów.
Czytaj także: Webcon, spółka z portfela MCI Capital z nowym prezesem
Nowy prezes i nowa Chief Growth Officer Welyo
Błażej Rychlik wnosi do Welyo ponad dekadę doświadczenia w branży SaaS, rozwoju biznesu i zarządzaniu operacyjnym.
Jako członek zarządu Perfect Gym Solutions S.A. odpowiadał za rozwój strategiczny firmy, kierując kompleksowymi operacjami Lead-to-Cash oraz nadzorując obszary IT i cyberbezpieczeństwa. W tym czasie znacząco zwiększył skalę działalności firmy oraz jej przychody. W 2024 roku z sukcesem przeprowadził organizację przez exit i integrację po zmianie właścicielskiej.
Pracował w międzynarodowych korporacjach Accenture i Oracle, gdzie rozwijał projekty technologiczne w ponad 15 krajach.
– Welyo to firma z ogromnym potencjałem technologicznym i jasno zdefiniowaną strategią.

Budujemy rozwiązania, które odpowiadają na realne wyzwania współczesnej obsługi klienta – integrujące technologię, w tym nowoczesne mechanizmy AI, dane i doświadczenie użytkownika.
Jednocześnie wspieramy agentów w realizowaniu coraz trudniejszych zadań, których na obecnym etapie pełna automatyzacja nie jest jeszcze w stanie skutecznie rozwiązać.
Moim celem jest dalsze skalowanie organizacji i umacnianie pozycji Welyo jako partnera pierwszego wyboru dla firm, które chcą rozwijać nowoczesną, efektywną komunikację z klientem – mówi Błażej Rychlik, prezes zarządu Welyo.
W roli Chief Growth Officer do Welyo dołączyła również Agnieszka Tobys, ekspertka w obszarze sprzedaży, marketingu, customer success i e-commerce.

Wcześniej jako dyrektor handlowy Grupy Shoper Agnieszka Tobys zarządzała ponad 110-osobowym zespołem, odpowiadając za new sales, customer growth, CX i programy partnerskie.
Doświadczenie zdobywała także w Sunrise System, gdzie odpowiedzialna była między innymi za obszary sprzedaży, handlu i marketingu.
Czytaj także: Aktywa netto Grupy MCI zwiększyły się o 15,5 mln zł w 2024 roku
Plany i oczekiwania MCI Capital wobec Welyo
– Jako MCI Capital inwestujemy w firmy technologiczne, które mają potencjał skalowania i przewagi konkurencyjnej. Welyo precyzyjnie wypełnia te założenia.
Wierzymy, że pod kierownictwem Błażeja Rychlika i przy wsparciu Agnieszki Tobys spółka znacząco przyspieszy rozwój i umocni swoją pozycję jako dostawcy nowoczesnych rozwiązań dla contact center.
Błażej i Agnieszka mają nie tylko doświadczenie w zarządzaniu wzrostem, ale też umiejętność przekuwania strategii w konkretne rezultaty – podkreśla Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital.
Czytaj także: MCI planuje wypłacanie regularnej dywidendy w kwocie stanowiącej 4% aktywów netto
***
Welyo to największy dostawca aplikacji contact center i usług komunikacji biznesowej w Polsce. Lider rynku oprogramowania do ujednoliconej komunikacji jako usługi (CCaaS – contact center as a service). Misją Welyo jest wzmacnianie marek w budowaniu ich wartościowych relacji z klientami.
MCI Capital jest największym w Europie Środkowo-Wschodniej notowanym na GPW w Warszawie funduszem private equity, koncentrującym się na transakcjach typu mid-market buyout w sektorze nowych technologii.
Aktywa funduszu to ponad 2,7 mld zł. Strategia MCI bazuje na inwestycjach i budowaniu wartości europejskich liderów gospodarki cyfrowej.