Poczta Polska: opłaty za przekazy na rzecz powodzian trafią do poszkodowanych

Poczta Polska: opłaty za przekazy na rzecz powodzian trafią do poszkodowanych
Źródło: Poczta Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Opłaty pobierane od wpłat dokonanych w placówkach Poczty Polskiej na rzecz organizacji zajmujących się pomocą powodzianom trafią do potrzebujących. Spółka zdecydowała, że zostaną one przekazane organizacjom pożytku publicznego wspierającym poszkodowanych przez żywioł, czytamy w informacji prądowej PP.

Poczta Polska jako spółka Skarbu Państwa pobiera opłaty od wpłat dokonywanych w jej placówkach.

Kierownictwo Spółki podjęło jednak decyzję, by wszystkie środki pobrane w dniach od 16 do 30 września 2024 r. z tytułu opłat za wpłaty na rachunki bankowe organizacji pomagających powodzianom trafiły również do osób poszkodowanych.

Czytaj także: Banki zapowiadają pomoc dla firm i osób dotkniętych powodzią

Poczta Polska uruchomiła pocztowe punkty mobilne

Poczta Polska podejmuje szereg działań, które mają pomóc osobom poszkodowanym przez powódź. Spółka m.in. przyspieszyła doręczanie emerytur na terenach dotkniętych powodzią, aby zapewnić poszkodowanym przez żywioł seniorom dostęp do środków pieniężnych w tym trudnym czasie.

prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz

– W tak ekstremalnej sytuacji ratowanie życia i dobytku są na pierwszym miejscu. Niezbędny jest też dostęp do gotówki. Zależy nam, by starsi obywatele zagrożeni powodzią lub już dotknięci skutkami klęski żywiołowej, mieli zapewniony dostęp do środków pieniężnych – podkreślił prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.

Poczta Polska sukcesywnie uruchamia również zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią.

W mobilnych punktach pocztowych można dokonywać przede wszystkim płatności i wypłat gotówki oraz zrealizować podstawowe usługi – jak nadanie listu czy paczki pocztowej. Dodatkowo są tam wypłacane świadczenia emerytalno-rentowe.

O miejscach działania zastępczych punktów pocztowych Spółka informuje na bieżąco za pośrednictwem strony www.poczta-polska.pl oraz w mediach społecznościowych.

Współpraca z RCB

Tak samo jak w przypadku innych klęsk żywiołowych, pandemii i sytuacji wyjątkowych, Poczta Polska uruchamia dodatkowe działania wspierające rząd i samorządy oraz pracowników Spółki.

W porozumieniu z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa Spółka odpowiada na najpilniejsze potrzeby związane z dystrybucją brakujących produktów na zalanych terenach, udostępniając swoje możliwości logistyczne i magazynowe.

Czytaj także: Rozwiązania dla klientów PKO BP z terenów objętych stanem klęski żywiołowej

Źródło: Poczta Polska