Awatary ante portas

Awatary ante portas
Anna Prończuk-Omiotek, Fot. P. Zalewski,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Podczas konferencji BankTech rozmawialiśmy z Anną Prończuk-Omiotek, Business Development Director - AI Practice w firmie Algotech tuż po jej prezentacji pod tytułem: „Awatary AI w bankowości - Jak technologia zmienia interakcje z klientami”.

Nawiązując do jej prezentacji, podczas której przedstawiła m.in. swoje awatary mówiące po chińsku, czesku i hiszpańsku – pytaliśmy jak odróżnić awatara od prawdziwego człowieka.

„Warto zwrócić uwagę na mimikę i na gesty. Gesty awatara, które zasłaniają twarz mogą spowodować pewne rozmycie albo twarzy, albo dłoni. Po drugie warto obserwować mimikę twarzy. Im bardziej jest ekspresyjna, tym łatwiej jest ustalić, że widzimy prawdziwą osobę” – mówiła Anna Prończuk-Omiotek.

Zapewne już wkrótce odróżnienie awatara od człowieka będzie znacznie trudniejsze ze względu na szybki rozwój sztucznej inteligencji.

„Na szczęście są narzędzia, które weryfikują co jest awatarem, a co nim nie jest. Twórcy technologii są świadomi tego, że trzeba dbać o to, abyśmy rozpoznawali co jest prawdziwe, a co jest sklonowane” – uspakajała nasza rozmówczyni.

Czytaj także: Jak AI wspiera banki w obsłudze procesów AML?

Awatary oszczędzają czas ludzkiej pracy

Przedstawicielka Algotechu argumentowała, że wprowadzenie sztucznej inteligencji powoduje oszczędność czasu.

AI na przykład może być zastosowana do automatyzacji różnego rodzaju procesów biznesowych. Szczególnie korzystne jest wprowadzenie jej tam gdzie procesy są czasochłonne i powtarzalne.

Kolejny obszar wykorzystywania AI to obsługa klienta.

„Nawet 2/3 rozmów z klientami jesteśmy w stanie zautomatyzować i nie angażować do tego ludzi” – mówiła.

Jak wskazywała „uwolnionych” w ten sposób pracowników można przekierować na przykład do aktywnej sprzedaży.

Czytaj także: Gen AI i Deepfake, czy można się obronić?

Awatar może mówić w każdym języku

Innym ciekawym zastosowaniem AI jest zarządzanie czasem pracownika. Sztuczna inteligencja np. może ocenić w jakich przedziałach czasowych spada zapotrzebowanie na pracę danego pracownika, co daje możliwość pozwolenia mu na opuszczenie stanowiska pracy w celu załatwienia jego prywatnych spraw.

„Wszyscy chcemy mieć równowagę między życiem prywatnym a zawodowym. Teraz jest to jeszcze bardziej możliwe dzięki sztucznej inteligencji” – stwierdziła.

Odnosząc się do możliwości jakie stwarza stosowanie awatarów mówiących w obcych językach – Anna Prończuk-Omiotek przekonywała, że to rozwiązanie ułatwia wejście na rynki zagraniczne, pozwala zaprezentować firmę, jej produkty i usługi w języku odbiorcy, do którego jest kierowany przekaz.

Źródło: BANK.pl