Płatności odroczone od PayU i PayPo dostępne na platformie ERLI.pl
Zakupy na marketplace’ach są bardzo popularne wśród konsumentów na całym świecie. Ten trend jest również widoczny w Polsce. Potwierdzają to najnowsze badania, m.in. agencji badawczej Inquiry wykonane na zlecenie Wiadomości Handlowych, które wskazuje, że aż 2/3 kupujących online w naszym kraju regularnie korzysta z usług tego typu platform. Jak podkreślają eksperci, marketplace’y stanowią już ponad 60 proc. całego rynku e-commerce na świecie, a w najbliższych latach udział ten może wzrosnąć nawet do 75 proc.
Czytaj także: PayPo wchodzi w kolejny segment rynku: płatności odroczone za zakup biletu na koncert czy mecz >>>
– Platformy zakupowe są bardzo popularne wśród kupujących nie tylko na świecie, ale też w Polsce. ERLI.pl rozwija się bardzo dynamicznie i widzimy tutaj potencjał na ciekawą współpracę. Tym bardziej cieszy nas fakt, że jesteśmy wyłącznym dostawcą rozwiązań BNPL (buy now, pay later) na tej platformie – mówi Tomasz Hadzik, Executive Vice President, Board Member w PayPo. – Dla wielu kupujących w sieci marketplace’y są miejscem pierwszego wyboru, oferując im dostęp do szerokiej gamy produktów, często w konkurencyjnych cenach. Klienci takich platform często mogą również skorzystać z różnych pakietów lub programów, gwarantujących im dodatkowe benefity, jak darmowa dostawa czy darmowe zwroty. Użytkownicy marketplace’ów to zwykle również bardziej świadomi konsumenci, którzy lubią kupować szybko, wygodnie i korzystnie. Stąd usługi PayPo idealnie wpisują się w ich potrzeby i dopełnią ofertę ERLI.pl – dodaje.
Na platformie ERLI.pl klienci mogą wybierać spośród ponad 6 mln produktów, oferowanych przez szerokie grono sprzedawców. Platforma rozpoczęła swoją działalność w 2020 roku, a już teraz może poszczycić się ponad 6 mln sesji kupujących miesięcznie. Dzięki stale powiększającej się ofercie, ERLI może codziennie proponować swoim klientom miliony okazji z darmową dostawą. Główną ideą platformy jest zapewnienie kupującym najniższych cen, a sprzedawcom miejsca, w którym będą mogli zarabiać więcej. Taką transparentną polityką ERLI.pl wyróżnia się na rynku.
Płatności odroczone zyskują na popularności
Dynamiczny rozwój e-commerce bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie konsumentów nowoczesnymi rozwiązaniami, które pozwalają im robić szybkie, wygodne i bezpieczne zakupy. Smart shopping to trend, który będzie się tylko nasilał. Z danych GfK wynika, że już 71% polskich konsumentów uważa się za smart shopperów. Wyższa świadomość klientów powoduje, że chętnie sięgają oni po takie rozwiązania jak płatności odroczone. Zyskują bowiem nie tylko możliwość zapłacenia później (nawet 30 dni po zamówieniu, bez dodatkowych kosztów), ale także robią pewne zakupy. Najpierw mogą sprawdzić produkt, a zapłacić za niego dopiero, jak będą mieli pewność, że spełnia ich oczekiwania. Popularność rozwiązań BNPL potwierdzają dane PayPo, z którego korzysta już ponad 750 tys. kupujących w Polsce.
– Na bieżąco śledzimy trendy w e-commerce i zachowania kupujących w sieci, dostosowując naszą ofertę do potrzeb współczesnego konsumenta. Główną przyświecającą nam ideą jest dotarcie z jak najlepszą okazją do najszerszego możliwego grona kupujących. Widzimy, że płatności odroczone są coraz częściej wybieraną formą zapłaty za zakupy w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić je naszym klientom we współpracy z naszym partnerem płatniczym PayU oraz PayPo. Dla nas to ważny krok w kierunku podniesienia jakości świadczonych usług – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI.pl. – Zarówno PayU, jak i PayPo są liderami w swoich branżach, dlatego nie mamy wątpliwości, że nowa forma płatności spotka się z dużym zainteresowaniem naszych klientów. Wiemy, że nasza oferta, na którą składają się produkty w najlepszych cenach, jest także okazją do potencjalnego rozwoju PayPo. Jesteśmy również przekonani, że na tej współpracy zyskają także nasi sprzedawcy – wyjaśnia Adam Ciesielczyk.
BNPL wspiera sprzedaż w sieci
Płatności odroczone wpływają na sprzedaż w sklepach. Według danych firm współpracujących z PayPo, po udostępnieniu tej formy płatności, liczba porzuconych koszyków zakupowych spada średnio o 15-20 proc., a średnia wartość transakcji rośnie aż o 20-40 proc. Dodatkowo klienci, którzy korzystają z płatności odroczonych, robią zakupy nawet 2 razy częściej.