Bank Pekao wprowadził tryb zdalnego nawiązywania relacji dla firm SelfieSign

Bank Pekao wprowadził tryb zdalnego nawiązywania relacji dla firm SelfieSign
Fot. stock.adobe.com/mino21
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao jako pierwszy na polskim rynku wprowadził nowy tryb zdalnego nawiązywania relacji z klientami firmowymi. Innowacja nosi nazwę SelfieSign, ponieważ łączy zdalną weryfikację tożsamości (selfie) z elektronicznym podpisem kwalifikowanym (eSignature). Od tej pory podmioty z segmentu MŚP i korporacji mogą otwierać rachunki w Banku Pekao na odległość bez żadnych ograniczeń produktowych i limitów transakcyjnych.

Bank Pekao jeszcze przed pandemią COVID-19 rozpoczął wdrażanie cyfrowej transformacji i jako pierwszy w Polsce wprowadził proces otwierania konta na selfie dla klientów indywidualnych. Na początku 2021 roku usługa ta została rozszerzona o możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem elektronicznej warstwy e-dowodu osobistego za pomocą funkcji NFC w smartfonie (zamiast przesyłania zdjęcia lub skanu dowodu osobistego).

Unikatowe na rynku bankowości przedsiębiorstw rozwiązanie

Teraz Bank Pekao idzie o krok dalej i wprowadza unikatowe na rynku bankowości przedsiębiorstw rozwiązanie – umożliwia klientom firmowym posiadającym elektroniczny podpis kwalifikowany skorzystanie z pełnego wachlarza usług wyłącznie zdalnie, bez ograniczeń i bez konieczności osobistego spotkania lub wizyty w placówce.

Weryfikacja „na selfie”

Klienci, którzy chcą nawiązać relację z Bankiem Pekao, korzystając z trybu SelfieSign, przechodzą weryfikację „na selfie”, po czym podpisują umowę elektronicznym podpisem kwalifikowanym. Następnie mogą już korzystać bez ograniczeń z dowolnego produktu oferowanego przez bank – m.in. kredytów, kart płatniczych, PekaoConnect, czy transakcji skarbowych. Tak nawiązana relacja traktowana jest w taki sam sposób, jak podpisanie dokumentów podczas osobistego spotkania klienta z przedstawicielem banku – zarówno na etapie podpisywania pierwszej umowy, jak i późniejszej obsługi. Tryb SelfieSign dostępny jest dla wszystkich typów podmiotów krajowych.

Czytaj także: Samoobsługa w Pekao: bank rozszerzył listę dyspozycji w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay >>>

– Po raz kolejny udowadniamy, że jesteśmy pionierami transformacji cyfrowej w polskim sektorze bankowym. Dzięki połączeniu w spójną całość dwóch znanych, lecz dotąd stosowanych oddzielnie technologii biometrycznej i kryptograficznej, umożliwiliśmy nowym klientom firmowym dostęp do wszystkich naszych produktów i usług bez wychodzenia z biura – powiedział Andrzej Fűrstenberg, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów w Banku Pekao SA.

SelfieSign to w pełni zdalny tryb nawiązania relacji z bankiem, zgodny z wszelkimi przepisami i całkowicie bezpieczny.

– Głównym walorem dla klienta biznesowego jest możliwość złożenia podpisu pod całym zestawem dokumentów jednym kliknięciem, z dowolnego miejsca na świecie, w dogodnym czasie. W przeciwieństwie do innych tego typu rozwiązań, SelfieSign nie pociąga za sobą żadnych ograniczeń produktowych i limitów transakcyjnych od początku trwania relacji. Jesteśmy przekonani, że kolejna innowacja Banku Pekao przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszą ofertą wśród klientów firmowych – dodał.

Jednocześnie Bank Pekao wciąż oferuje także inne tryby zdalnego lub częściowo zdalnego nawiązania relacji – np. z wykorzystaniem video-weryfikacji tożsamości i podpisaniem umowy elektronicznym podpisem kwalifikowanym za pośrednictwem e-maila.

Źródło: Bank Pekao SA