Dlaczego wprowadzając model pracy zdalnej warto skorzystać z webinariów o Cloud One?
Robert Lidke: W czasie pandemii okazało się, że firmy realnej gospodarki ponoszą duże straty. Natomiast firmy działające w Internecie, szczególnie te zajmujące się chmurami obliczeniowymi wykazują duże przychody, mają coraz większe zyski i rosnącą liczbę klientów. Czy potwierdza Pan ten obraz?
Michał Przygoda: Przez pandemię wiele firm, działających w modelu tradycyjnym, zdecydowało się na wykorzystanie technologii chmurowych. Po to chociażby, żeby ludzie, którzy muszą wykonać swoją pracę, nie musieli przyjeżdżać do biura, aby mogli pracować w swoim domu.
W związku z tym zaczęto masowo korzystać z takich narzędzi, jak chociażby Microsoft Teams do prowadzenia wideokonferencji. I to wszystko sprawiło, że zainteresowanie firmami, które oferują tego typu rozwiązania, znacząco wzrosło.
Czytaj także: Bezpieczna podróż do chmury z Trend Micro
Ale tu pojawiają się problemy, takie jak brak doświadczenia firm, które chcą się przestawić na pracę zdalną, na obecność w chmurze. Ponadto problemy z bezpieczeństwem, ponieważ są to zupełnie inne wyzwania niż do tej pory. I także problem z dostawcami tych usług, bo jeśli jest duże zainteresowanie, to może się okazać, że utworzy się duża kolejka firm zainteresowanych wprowadzeniem nowych rozwiązań. Czy tak się rzeczywiście dzieje na rynku?
‒ Był to problem, szczególnie na początku pandemii. Jeżeli zmieniamy model pracy firmy i chcemy zrobić to szybko, to okazuje się, że do końca nie wiemy w jaki sposób ten nowy, zdalny model zaimplementować.
Z drugiej strony dostawcy usług chmurowych, czy też nawet dostawcy Internetu, co wielokrotnie przeżywaliśmy, mieli problemy z zapewnieniem odpowiedniej jakości swoich usług. Dlatego, że nagle liczba klientów, których musieli obsłużyć wzrosła nawet kilkudziesięciokrotnie.
Było to olbrzymim wyzwaniem. Natomiast środowiska chmurowe mają to do siebie, że są bardzo elastyczne i jesteśmy w stanie bardzo szybko je wyskalować. Stąd jeżeli narzędzia chmurowe były dobrze przygotowane, to wówczas dostawca takiej usługi mógł podjąć szybką reakcję, żeby odpowiednio dostosować liczbę systemów do poziomów, które pozwolą dobrze obsłużyć nowych klientów.
Jednak żeby zdecydować się na przejście do chmury, na sensowne prowadzenie pracy zdalnej ‒ trzeba mieć wiedzę, trzeba ją w jakiś sposób zdobyć. Obecnie spotkania w realu są niemal niepraktykowane, za to odbywają się webinaria. Pańska firma również organizuje webinaria, aby dostarczyć odpowiednią wiedzę wszystkim zainteresowanym?
‒ Organizujemy webinaria i warsztaty, zarówno dla konkretnych klientów, jak i ogólnodostępne, które mają za zadanie zaznajomić firmy z naszymi rozwiązaniami. Pokazać, w jaki sposób można je wykorzystać, po to, aby firmy mogły ocenić, czy spełniają one ich wymagania.
Teraz prowadzimy cykl webinariów poświęcony tematowi Cloud One. Jest to seria wyłącznie o tej platformie bezpieczeństwa. Pierwsze webinarium jest ogólnie o Cloud One. Słuchacze mogą zobaczyć: co to jest, jakie elementy składają się na tę platformę. Natomiast każde kolejne webinarium jest poświęcone w szczegółach konkretnej technologii, która jest dostępna w ramach platformy.
Uczestnictwo w webinarium jest darmowe? Każdy, kto jest zainteresowany może wziąć w nim udział?
‒ Tak, jest darmowe i gorąco zachęcamy do obejrzenia tych webinariów i poznania naszej platformy bezpieczeństwa.
Więcej informacji na temat wyzwań stojących przed firmami, jak i platformy Trend Micro Cloud One oraz wspomnianych webinariów znaleźć można pod poniższym linkiem: https://resources.trendmicro.com/20-Q2-EUB-EEUR-PO-WEB-Bezpieczna-podroz-do-chmury-LP-PL_01-Landing-Page.html