Piotr Balcerzak: wraz z wejściem na rynek nowych podmiotów zarządzających generowane jest ryzyko, którego nie będziemy w stanie pokryć
Redakcja "Miesięcznika Finansowego BANK " zorganizowała 29 października 2019 r. debatę "Bank jako cyfrowa platforma usługowa. Wyzwania bezpieczeństwa". Obecnie bowiem banki przekształcają się w platformy usługowe przetwarzające dane o klientach i ich rachunkach oraz realizujące cyfrowe usługi finansowe. Podczas dyskusji uczestnicy starali się znaleźć odpowiedź na pytanie, jak zapewnić bezpieczeństwo dla klientów i ich środków.
Obawiam się tego, że wraz z wejściem na rynek nowych podmiotów zarządzających credentialami naszych klientów generowane jest ryzyko, którego w żaden sposób nie będziemy w stanie pokryć.
Regulator wskazuje, że klient w pierwszej kolejności powinien złożyć reklamację do banku, nie do podmiotu trzeciego, który umożliwił mu zarządzanie kilkoma rachunkami z zewnątrz.
Piotr Balcerzak,
dyrektor Zespołu Bezpieczeństwa Banków,
Warszawa, 29.10.2019 r.
Relacja z debaty „Bank jako cyfrowa platforma usługowa. Wyzwania bezpieczeństwa” ukaże się wkrótce na portalu aleBank.pl.
Źródło: aleBank.pl