Grupa KBC inwestuje w transformację cyfrową w Europie Środkowej
Od strony operacyjnej za integrację systemów i realizację projektu odpowiedzialny będzie zespół ekspertów Deloitte z Center of Excellence Temenos oraz lokalni specjaliści Deloitte. Zawarta przez KBC i Deloitte umowa została podpisana w ostatnich dniach marca.
KBC to kapitałowa grupa bankowo-ubezpieczeniowa, obsługująca klientów z segmentu detalicznego, bankowości prywatnej, MŚP i średniej wielkości korporacji. Obsługuje ponad 11 mln klientów i zatrudnia 42 tys. pracowników na rynkach strategicznych w Belgii, Czechach, Słowacji, Bułgarii, na Węgrzech i w Irlandii.
Realizację tak skomplikowanego, wielopoziomowego projektu umożliwia rozwinięte zaplecze specjalistyczne Deloitte. Firma z imponującym dorobkiem wdrożeniowym T24 na całym świecie, jest oficjalnym partnerem firmy Temenos.
– Wdrażamy centralny system bankowy T24, który umożliwi nam przekształcenie modelu prowadzonej działalności i spełnienie wszystkich wymogów regulacyjnych w obu bankach – K&H i CSOB. Zmiana ta jest częścią naszego pięcioletniego planu transformacji cyfrowej, która zapewni naszym klientom najwyższą jakość obsługi. Naszymi przewodnikami w tym procesie będą eksperci z Deloitte, którzy dowiedli swego profesjonalizmu już na etapie sześciomiesięcznej analizy, stanowiącej wprowadzenie do projektu – mówi Willem Hueting, Senior General Manager International Markets w KBC.
Pierwszy etap transformacji cyfrowej obejmie centralny system bankowy
Pierwszy etap transformacji cyfrowej KBC obejmie centralny system bankowy i potrwa dwa lata.
– Jednym z głównych celów podejmowanych działań jest pełna digitalizacja banku CSOB, dzięki której nasi klienci będą mieli dostęp do nowoczesnych, innowacyjnych usług bankowych, opartych o technologie cyfrowe – mówi Daniel Kollar, Prezes CSOB.
Modernizacja systemu stanowiącego podstawę działalności banku
Celem tego skomplikowanego projektu jest modernizacja systemu stanowiącego podstawę działalności banku. – Wielkie wyzwania wymagają wielkich zmian. Wdrożenie nowoczesnej, zintegrowanej platformy open-core, takiej jak T24, umożliwi bankowi K&H nie tylko poszerzenie oferty o innowacyjne produkty, ale także szybką, sprawną i wygodną obsługę klientów węgierskich, których potrzeby dynamicznie się zmieniają. W toku wdrożenia T24 polegamy na doświadczeniu Deloitte i ekspertów firmy z Center of Excellence, posiadających specjalistyczną wiedzę i doświadczenie w obszarze centralnych systemów bankowych – podkreśla David Moucheron, Prezes K&H.
Banki mają świadomość tego, że bez zmiany istniejącego systemu operacyjnego nie są w stanie sprostać oczekiwaniom rynku i klientów, dotyczącym elastycznego podejścia oraz strategii oferującej wartość dodaną i umożliwiającej uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Uproszczenie i usprawnienie modeli operacyjnych oraz optymalizacja kanałów cyfrowych to obecnie konieczność.
– KBC to wiodąca instytucja finansowa, wyróżniająca się wysokimi standardami obsługi klientów i dążąca do tego, aby oferować znacznie więcej niż tradycyjny bank czy ubezpieczyciel. Ambicją KBC jest spełnianie oczekiwań klientów. Dlatego czujemy się wyróżnieni jako firma, której powierzono rolę integratora systemu w tym projekcie. Sprawne i szybkie przeprowadzenie transformacji przy minimalizacji niedogodności, odczuwanych przez klientów KBC, jest naszym priorytetem – mówi Warren Hatton-Jones, Partner prowadzący projekt w Deloitte.