Jak założyć firmę przez internet?
Gov.pl – to miejsce, od którego warto zacząć przygodę z własną firmą.
– Stale pracujemy nad rozwojem tego portalu. Część adresowana przedsiębiorcom, obok obywatel.gov.pl, to jedna z jego kluczowych częci – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Jedno kliknięcie i już wiesz, jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą przez Internet.
Czyli jak?
Do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wystarczy zarejestrowanie jej w Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jak to zrobić?
Jeli masz przygotowane wszystkie potrzebne informacje, nie musisz wychodzić z domu, żeby założyć swoją firmę. Wystarczy tylko włączyć komputer i wszystkie formalnoci załatwić przez Internet. Bez trudu sobie z tym poradzisz. Złożenie wniosku nic nie kosztuje. Jak to zrobić?
Wejdź na stronę firma.gov.pl lub ceidg.gov.pl.
W prawym górnym rogu witryny kliknij „zaloguj”, a następnie „załóż nowe konto przedsiębiorcy”. Dane z konta zostaną automatycznie zaciągnięte do wniosku.
Określ sposób weryfikacji tożsamoci – najlepszy to Profil Zaufany.
Wypełnij elektroniczny wniosek – na stronie znajdziesz prosty przewodnik oraz pytania pomocnicze.
Wyślij wniosek. Potwierdzenie jego złożenia otrzymasz na podany adres e-mail.
W ciągu jednego dnia roboczego dane firmy zostaną wpisane do CEIDG, dzięki czemu będziesz mógł rozpocząć działalność. Zostaną również automatycznie przekazane do ZUS/KRUS, Urzędu Skarbowego i Głównego Urzędu Statystycznego.
Zaufaj Profilowi Zaufanemu
– Profil Zaufany, który służy do weryfikacji tożsamoci w Internecie, umożliwia załatwienie wielu spraw administracyjnych online, bez konieczności wizyty w urzędzie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą dopełnić niezbędnych formalnoci z poziomu domowego fotela czy kanapy. Nie ma potrzeby drukowania, podpisywania i skanowania dokumentów – wystarczy zatwierdzić je Profilem Zaufanym. Założenie Profilu Zaufanego nic nie kosztuje, a przy tym jest bardzo proste. Można to zrobić m.in. za popośrednictwem bankowoci elektronicznej – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.
Sprawdź, jak założyć Profil Zaufany.
Podpisz Podpisywarką
Profil Zaufany to pomocne narzędzie pracy każdego przedsiębiorcy, przede wszystkim w kontaktach z administracją publiczną. Stale pracujemy nad tym, aby móc go wykorzystywać w możliwie największej liczbie spraw. To tak narodziła się nasza nowa e-usługa – Podpisz dokument elektronicznie. W skrócie nazywamy ją – „Podpisywarką”. Dzięki niej zarówno Ty, jak i Twoi np. wspólnicy, podpiszecie elektronicznie dowolne pismo. Uwaga! Nie musicie mieć płatnego podpisu kwalifikowanego. To rewolucja!
To szczególnie ważne dla organizacji takich jak np. stowarzyszenia, czy inne organizacje pozarządowe, które do końca marca, drogą elektroniczną powinny złożyć sprawozdania finansowe.
Dzięki Podpisywarce możesz też sprawdzić, czy inne osoby prawidłowo podpisały już dokument, który wysłały Ci np. mailem, a także zobaczyć podpisane już przez nie dokumenty. Sprawdź, jak działa Podpisywarka.
Poszukujesz dodatkowych informacji o prowadzeniu działalności gospodarczej?
Wejdź na www.biznes.gov.pl To serwis Ministerstwa Przedsiębiorczoci i Technologii przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalnoci niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy. Portal oferuje przedsiębiorcom już ponad 300 usług do załatwienia wyłącznie online. Dzięki temu bez wychodzenia z domu lub biura można uzyskać m.in. kwalifikacje w danych zawodach i zezwolenia w poszczególnych branżach. Na portalu dostępnych jest ponad 200 aktualizowanych na bieżąco poradników dla przedsiębiorców, 1000 opisów procedur oraz 500 artykułów o tym jak prowadzić biznes.