Wpłaty i wypłaty gotówki bez kasjera
Klienci banków już nie postrzegają gotówki jako usługi podstawowej – mówi Bartłomiej Szymański z mBanku. Bank już nie jest w stanie przyciągnąć do siebie klienta doskonałą obsługą gotówkową. Natomiast złą obsługą gotówkową może do siebie klienta zrazić. To oznacza, że charakter obsługi gotówkowej w oddziałach banków będzie się zmieniał.
Najważniejsza jest wygoda klienta
W przypadku klienta detalicznego obsługa będzie nakierowana na wygodę osoby wpłacającej lub wypłacającej gotówkę. Obsługa innych transakcji gotówkowych w oddziałach banków będzie ograniczana. Bardziej skomplikowane operacje gotówkowe będą się odbywały w urządzeniach dualnych.
W przypadku klienta korporacyjnego będzie następowała automatyzacja transakcji gotówkowych w swoich punktach sprzedażowych. Dotyczy to przede wszystkim dużych sieci handlowych.