IBM SmartCloud dostępny dla polskich firm

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

ibm.01.150xIBM otworzył w Polsce sklep SmartCloud działający w technologii cloud computing. Witryna zapewnia wirtualny dostęp do serwerów oraz aplikacji IBM, umożliwiając firmom obniżenie kosztów oraz zwiększenie elastyczności procesów IT. Polska jest pierwszym krajem z Europy Środkowo-Wschodniej, w której IBM otworzył taki sklep internetowy.

IBM SmartCloud jest rozwiązaniem opartym na chmurze obliczeniowej, udostępnianym w modelu infrastruktury jako usługi (IaaS). To informatyczny „sklep samoobsługowy”, który po wcześniejszej rejestracji umożliwia dostęp do wirtualnych serwerów z różnymi systemami operacyjnymi oraz instalowanie opcjonalnego oprogramowania pośredniego, narzędzi programistycznych i przełączalnej trwałej pamięci masowej. Serwery pozostają do wyłącznej dyspozycji klienta i mogą być przez niego dowolnie dostosowywane. Płaci się wyłącznie za czas, przez jaki serwery i inne dostępne zasoby w chmurze są użytkowane. Minimalny okres ich wykorzystania to jedna godzina, natomiast koszt użytkowania zaczyna się od 250 zł miesięcznie w przypadku najprostszej infrastruktury.

„IBM SmartCloud oferuje firmom lepsze dostosowanie się do wyzwań biznesowych, umożliwiając łatwy dostęp do aplikacji lub mocy obliczeniowych w zależności od zapotrzebowania. To rozwiązanie przygotowane przede wszystkim z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, dla których elastyczność jest ważnym elementem przyczyniającym się do zwiększania ich konkurencyjności” – mówi Grzegorz Kaczyński Cloud Sales Specialist w IBM Polska.

IBM SmartCloud umożliwia oszczędności wynikające z dopasowania dostępnych zasobów i mocy obliczeniowej do bieżących potrzeb. Gdy jest to niezbędne, np. podczas testowania bardziej wymagającej aplikacji, możliwe jest zakupienie dodatkowej mocy obliczeniowej oraz oprogramowania. Korzystanie ze zwirtualizowanych zasobów w chmurze redukuje koszty działania przedsiębiorstwa również dzięki niemal całkowitemu wyeliminowaniu konieczności posiadania, aktualizowania i utrzymania infrastruktury sprzętowej lub licencji na oprogramowanie. Zamieszczony na stronie kalkulator pozwala oszacować koszt zakupu zwirtualizowanej infrastruktury w SmartCloud oraz porównać go z kosztem infrastruktury fizycznej.

Do standardowych systemów operacyjnych i obrazów, czyli kopii serwerów gotowych do użycia, na podstawie których budowane są nowe serwery wirtualne dla klientów, można instalować dodatkowe aplikacje i narzędzia własne lub udostępniane przez IBM. Dostępne są obrazy systemów operacyjnych takich jak Linux (Red Hat lub Novell SUSE) i Microsoft Windows Server. Oferta pakietów oprogramowania obejmuje obrazy produktów IBM (m.in. Cognos, Lotus, InfoSphere, DB2, Tivoli i WebSphere), ale użytkownicy mogą w wynajętej infrastrukturze przetwarzać również obrazy własnych aplikacji wraz z danymi.

IBM SmartCloud jest w pełni bezpiecznym rozwiązaniem, ponieważ jego użytkownicy są weryfikowani w procesie rejestracji. Z serwisu mogą korzystać jedynie firmy, a administratorzy dbają o to, aby na serwerach nie znajdowały się niepożądane treści. Ponadto, wprowadzono rozwiązania służące weryfikowaniu i prawidłowemu uwierzytelnianiu dostępu użytkowników, ochronie przed utratą i uszkodzeniem danych w trakcie przesyłania i przechowywania, zapobieżeniu wtargnięciom, uszkodzeniom i nadużyciom. Infrastruktura fizyczna znajduje się w kilku centrach przetwarzania danych należących do IBM. Użytkownik ma możliwość wyboru, z którego z nich chce skorzystać.

IBM Polska