PKO Bank Polski obniża koszty płatności bezgotówkowych
Właściciele punktów usługowo-handlowych, którzy oferują usługi płatnicze kartami lub rozważają wprowadzenie takiego udogodnienia dla klientów, mogą otrzymać teraz premię transakcyjną z PKO Banku Polskiego. Nowa oferta banku pozwala obniżyć koszty ponoszone przez przedsiębiorców, które są główną barierą rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. I wpisuje się w działania zmierzające do zmniejszenia wysokości prowizji pobieranych od sprzedawców.
Oferta „Terminal z zyskiem” skierowana jest do małych i średnich przedsiębiorstw z sektora handlu i usług. Polega na wypłacie premii transakcyjnej w wysokości 50 zł za każdy miesiąc, w którym sklep, restauracja, apteka, stacja paliwowa lub inny punkt handlowo-usługowy przy pomocy terminala eService przyjmie płatności kartami PKO Banku Polskiego o wartości minimum 4 tysięcy złotych, czyli jedynie 166 zł dziennie (przy założeniu 24 dni handlowych w miesiącu). Premia pozwala na obniżenie kosztów ponoszonych przez przedsiębiorcę w wyniku umożliwienia klientom płacenia za produkty i usługi w formie bezgotówkowej.
– Rozwiązanie zaproponowane przez nasz bank wpisuje się w działania podejmowane pod auspicjami NBP, zmierzające do obniżenia opłaty interchange. Jest skierowane do tych przedsiębiorców, którzy już oferują albo rozważają udostępnienie płatności bezgotówkowych swoim klientom. Podstawową korzyścią instalacji terminala płatniczego jest wzrost obrotów firmy. Według danych organizacji płatniczych może on sięgać nawet 30 proc. – mówi Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.
Nowa oferta oprócz terminala do akceptacji płatności kartami składa się również z rachunku bieżącego, karty debetowej, dostępu do rachunku przez Internet, telefon oraz możliwości skorzystania z dopuszczalnego salda debetowego w wysokości do 20 tysięcy złotych w oparciu o wpływy na rachunek, bez konieczności przedkładania dokumentów finansowych. Takie rozwiązanie dostępne jest jedynie w PKO Banku Polskim.
Kartami płatniczymi posługuje się 20 milionów Polaków. PKO Bank Polski wydał ich ponad 7 milionów.
eService to spółka z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, która posiada niemal 53 tysiące terminali.
Źródło: PKO Bank Polski