Polacy na e-zakupach produktów finansowych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

monety.wykres.02.250xW artykule prezentujemy zestawienie na temat najpopularniejszych produktów finansowych w styczniu oraz lutym tego roku.  Z analizy wynika, że internauci najczęściej szukali kredytów zarówno gotówkowych jak i hipotecznych. Kredytobiorcy są coraz bardziej świadomi rozbieżności w wysokości kredytu i odsetek dlatego przed wyborem coraz chętniej korzystają z porównań produktów finansowych.

Portal Finansowysupermarket.pl na podstawie analizy zapytań składanych w serwisie przygotował raport na temat produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród internautów. Wnioski płynące z raportu prezentujemy poniżej.

Mało chętnych na oszczędzanie

Z danych porównywarki wynika, że na początku roku zainteresowanie użytkowników skupiało się wokół kredytów – gotówkowego i hipotecznego. Wśród osób zainteresowanych kredytem gotówkowym coraz więcej użytkowników szuka kredytu z instytucji pozabankowych oraz tzw. „chwilówek” czyli kredytów na niską kwotę, krótki okres spłaty oraz minimum formalności. Często nie zdając sobie sprawy z wysokiego oprocentowania.

120329.jakich.produktow.01.663x353

Przy wyborze kredytu gotówkowego najważniejszą kwestią jest wysokość raty, klienci wysyłali zapytania do banków z TOP 5 wyników porównania.

Użytkownicy poszukujący kredytu hipotecznego najczęściej byli zainteresowani kredytem „rodzina na swoim” z powodu możliwości dofinansowania przez rząd oraz niepewnej przyszłości programu. Ze względu rzez wyższą wartość samego kredytu i dodatkowych opłat z nim związanych, użytkownicy przeglądali oferty większej ilości banków niż przy kredycie gotówkowym, najczęściej było to TOP 15 wyników porównania.

Zdecydowanie mniejsza liczba użytkowników zainteresowana była porównaniem ofert kont i lokat. Powyższa sytuacja może wynikać z faktu posiadania już konta oraz dużych rozbieżności pomiędzy ofertami lokat. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się także rachunki oszczędnościowe, które nie są ujęte w zestawieniu.

120329.wykres2.01.663x353

Mężczyźni chętniej korzystają z produktów finansowych

Zainteresowanie produktami finansowymi jest zdecydowanie większe wśród mężczyzn – w badanym okresie zapytania wysłane przez mężczyzn stanowiły blisko 62 proc. wszystkich zapytań.

120329.wykres3.01.641x337

Struktura dochodów użytkowników wysyłających zapytanie na kredyt gotówkowy pokazuje iż przy dochodach do 2000 zł netto różnice w ilości zapytań między kobietami i mężczyznami są niewielkie. Powyżej 2000, zauważalna jest natomiast dominacja mężczyzn. Struktura dochodów użytkowników wysyłających zapytanie na kredyt gotówkowy pokazuje iż przy dochodach do 2000 zł netto różnice w ilości zapytań między kobietami i mężczyznami są niewielkie. Powyżej 2000, zauważalna jest natomiast dominacja mężczyzn.

120329.wykres4.01.646x363

Największą grupę internautów zainteresowanych porównaniami produktów finansowych stanowią osoby w wieku 30 – 44 lat, niewiele mniej znajduje się w wieku poniżej 30 lat, czyli na początku swojej drogi z niezależnością finansową. Najmniejsza ilość użytkowników znajduje się w wieku powyżej 45 lat, może to wynikać z przyzwyczajenia do jednego banku, użytkownicy są w mniejszym stopniu skłonni do zmian, a przez to zainteresowani porównaniami produktów.

Eksperci Finansowysupermarket.pl przewidują dalszy wzrost zainteresowania produktami kredytowymi. Duży wzrost powinien nastąpić wśród kredytów hipotecznych ze względu na mały przestój w ofertach banków, związany z noworoczną zmianą przepisów – rekomendacji T.

Coraz więcej Internautów poszukuje porównań, klienci są bardziej świadomi różnic pomiędzy produktami, ze szczególnym uwzględnieniem kredytów. Banki zaczynają zauważać, że dobrze skonstruowana i ciekawa reklama czy znana twarz na ulotce lub billboardzie nie wystarcza do sprzedaży produktów. Jeśli oferta jest naprawdę korzystna, będzie wysoko w porównaniach, przez co klienci chętniej wyślą zapytanie”  – mówi Karol Nejman z porównywarki FinansowySupermarket.pl.

Źródło: Finansowysupermarket.pl