2 mln nowych klientów w 3 lata – plany Banku Pocztowego

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pocztoy.bank.250xBank Pocztowy chce być liderem bankowości detalicznej. Rozbudowując sieć oddziałów i zmieniając system transakcyjny zamierza w ciagu trzech lat przyciągnąć 2 miliony nowych klientów.

Na koniec roku liczba klientów banku przekroczyła 1 mln osób.

– Przystąpiliśmy do weryfikacji naszych założeń i modyfikacji strategii na okres 2012-2015 i rzeczywiście do końca 2015 chcemy mieć 3 mln klientów, co powinno nam pozwolić walczyć o pierwsze miejsca w kraju pod względem liczby klientów detalicznych – mówi prezes banku.

Strategia rozwoju sieci w dalszym ciągu będzie opierała się na placówkach pocztowych. Na koniec 2015 roku bank chce mieć ok. 1000 oddziałów, w tym 360 mikroodziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych.

– Będziemy rozwijać dwie formuły dystrybucyjne w ramach placówek pocztowych: mikrooddziały, czyli wyodrębnione, osobno sparametryzowane i oznakowane powierzchnie, w których pracują pracownicy Banku Pocztowego oraz modyfikacja pocztowych stanowisk finansowych, w kierunku takim, że będzie w nich pracował pracownik Poczty Polskiej, ale dedykowany wyłącznie do sprzedaży usług finansowych w ramach odrębnego pionu usług finansowych – wyjaśnie Tomasz Bogus.

Bank stawia również na usługi mobilne.

– Jesteśmy na etapie rozwoju i zmiany naszego systemu transakcyjnego internetowego, już wkrótce, najpierw dla części korporacyjnej, a w tym roku również dla części detalicznej zaproponujemy nowe rozwiązania transakcyjne w Internecie – mówi prezes Banku Pocztowego.

Z usług banku korzystają głównie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klienci indywidualni. Oferta kierowana jest w szczególności do osób z mniejszych miejscowości oraz do tych, którzy wcześniej nie mieli styczności z bankowością. Dla nich Bank Pocztowy prowadzi specjalne działania edukacyjne.

Do udanych bank niewątpliwie może zaliczyć ubiegły rok.

– Jeżeli chodzi o przyrost kredytów to tempo jest kilkukrotnie wyższe niż rynek – ponad 45 proc. wzrostów. W przypadku depozytów również ponad 25 proc. wzrostu. Ostatecznie, wstępny wynik finansowy o 85 proc. lepszy. To wszystko oznacza, że rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, szybciej niż rynek i utrzymaliśmy to tempo rozwoju z roku 2010 – podkreśla Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Zysk netto Banku Pocztowego w ubiegłym roku roku wyniósł 27 mln zł i był o ponad 80 proc. większy niż w 2010 roku.

Aby zobaczyć wypowiedź Tomasza Bogusa kliknij tutaj.

Źródło: newseria.pl