Jak budować rekordowe zaangażowanie fanów czyli faceADDICTED dla Kredyt Banku.

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

kredyt.bank.01.250x92Od 29 sierpnia do 29 września na fanpage'u Kredyt Banku fani mogli wziąć udział w konkursie Wirtualne Konto, którego celem było wykształcenie grona lojalnych ambasadorów marki znających jej produkty, nie zaś gwałtowny wzrost liczby fanów. Zadaniem użytkowników było dokonywanie jak największej liczby transakcji w interfejsie aplikacji. Dla najbardziej aktywnych użytkowników przewidziano nagrody w postaci: 4000, 2000 i 1000 złotych.

Fanpage Kredyt Banku istnieje od 19 maja br. Odmiennie od większości strategii obecności w mediach społecznościowych nastawionych na budowanie zasięgu, Kredyt Bank w pierwszej fazie istnienia na facebooku skupił się na wzroście organicznym, lojalizacji obecnych fanów, a także prowadzeniu dialogu ze społecznością.

Cel został osiągnięty. Przez miesiąc gry zaangażowanie fanów osiągnęło poziom ponad 8% ( źródło: badanie Fanpage Trender, Fanpage Trends za wrzesień 2011.)

111031.kb.01.550x

Jednak prawdziwym fenomenem okazał się poziom interakcji z fanami, który zaowocował rekordowymi wynikami pod względem interactivity index oraz relative interactivity (wskaźniki raportowane przez Fanpage Trender).
„Pomimo stosunkowo niewielkiej liczby fanów, fanpage KB wyróżnia się wysokim zaangażowaniem i interaktywnością. Jego wyniki na tle całej branży bankowej jasno pokazują, że kampania pozwoliła zrealizować przyjęte cele strategiczne” – komentuje dr Jan Zając, Prezes Zarządu SmartNet Research&Solutions i współtwórca Fanpage Trendera.

111031.kb.02.550x

W czasie 30 dni zabawy każdy z użytkowników dokonał średnio 86 transakcji, codziennie odwiedzając fanpage oraz aplikację po kilkanaście razy. Udział w zabawie wzięła ponad połowa fanów zgromadzonych wokół marki Kredyt Bank. Aktywizacja graczy odbywała się w ciągu całej doby, siedem dni w tygodniu. To między innymi dzięki interakcjom i odpowiedziom, które na zapytania i komentarze fanów pojawiały w ciągu maksymalnie godziny w trybie 24/7, zbudowano trwałe relacje z najaktywniejszymi fanami, stającymi się tym samym ambasadorami marki KB.

By zaznajomić młodą społeczność Kredyt Banku z większością kanałów społecznościowych i informacyjnych marki, do gry wprowadzono bonusy ukrytych na trzech platformach: kanale YouTube, oficjalnej stronie Kredyt Banku oraz jego fanpage’u. Ich odnalezienie umożliwiało zdobycie punktów, a tym samym gratisowych środków na transakcje. Tym samym generowały ruch na wszystkich kanałach promocji internetowej. To właśnie bonusy najbardziej rozpalały emocje graczy. Brak ustalonej pory ich ujawniania był bardzo dobrym pretekstem do nawiązania dialogu i wzmacniania społeczności. Jeden z graczy był aktywny nawet pomimo tego, że odpoczywał na wakacjach.

111031.kb.03.550x

111031.kb.04.550x

Aplikacja Wirtualne Konto była pierwszą grą przygotowaną dla Kredyt Banku przez agencję FaceADDICTED. Po zbudowaniu silnej, zaangażowanej społeczności, trwają pracę nad wprowadzeniem kolejnego konkursu dla fanów Kredyt Banku.