KRUK ponownie zwraca się do osób zadłużonych przez mass media. Teraz już nie tylko w Polsce, ale i w Rumunii.

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

kruk.sa.150xNajwiększa polska firma windykacyjna, KRUK, rozpoczyna dzisiaj kolejny etap kampanii telewizyjnej, której celem jest uświadomienie osobom zadłużonym, że warto rozmawiać o zadłużeniu, zawrzeć ugodę i stopniowo wychodzić z długów.

Kampania telewizyjna zostanie wzmocniona cyklem artykułów w pismach kobiecych i tabloidach, a także, co jest całkowitą nowością, o product/idea placement w jednym z najpopularniejszych polskich seriali. Co więcej, również dzisiaj rozpoczyna się podobna kampania na rynku rumuńskim. W tym kraju jest to pierwsza tego typu kampania realizowana przez firmę zarządzającą wierzytelnościami.

„Konsekwentnie za pomocą mediów kontynuujemy komunikację z osobami zadłużonymi – mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A. – To odczarowywanie problemu zadłużenia i kontaktów z firmą odzyskującą należności. W efekcie osoby zadłużone w coraz większym stopniu otwierają się na szukanie realnych sposobów na spłatę swoich długów. Tym razem, obok spotu telewizyjnego, przekaz zachęcający do aktywnego rozwiązywania problemów z zaległościami finansowymi znajdzie się także w najpopularniejszych dziennikach i magazynach. Z problemem tym będą się także borykać bohaterowie serialu „M jak Miłość”. Takie plasowanie idei radzenia sobie z zadłużeniem w niezwykle opiniotwórczym serialu to zupełna nowość nie tylko w Polsce.

Od czterech lat Grupa KRUK działa także na rynku rumuńskim, gdzie obecnie zajmuje jedną z czołowych pozycji. Rosnąca liczba dłużników obsługiwanych w tym kraju spowodowała, że podjęta została decyzja o przeprowadzeniu także w Rumunii pierwszej w historii kampanii informacyjnej skierowanej do osób zadłużonych. Po przeprowadzeniu badań okazało się, że film reklamowy, który wcześniej emitowany był w Polsce, idealnie odpowiada także tamtejszym realiom. Historia opowiedziana w spocie jest bardzo dobrze rozumiana i przyjmowana przez dłużników rumuńskich. Łatwo to wytłumaczyć, bo, biorąc pod uwagę aspekty historyczne i społeczne, Polacy i Rumuni nie różnią się od siebie istotnie.

„Sytuacja polityczno-społeczna w Polsce i Rumunii jest bardzo zbliżona i stąd podobieństwo w funkcjonowaniu gospodarstw domowych czy mentalności ludzi – komentuje Katarzyna Korpolewska, psycholog. – Łączy nas brak doświadczeń (np. przekazywanych z pokolenia na pokolenie) dotyczących pożyczek bankowych itp; oczekiwanie, że państwo rozwiąże problem (wyuczona bezradność społeczna); brak znajomości podstaw ekonomii i prawa, poczucie krzywdy (w kontekście historycznym) i związana z tym łatwość uciekania od problemów.”

W obu krajach poza emisją spotów reklamowych, w okresie od wrześnie do grudnia zaplanowany jest cykl edukacyjny w prasie poradnikowej, regionalnej i tabloidach, w Polsce będą to m.in. w: Tel Tydzień, Tina, Życie na gorąco, Pani Domu, Naj, Kobieta i Życie, Fakt, Super Express. Łącznie komunikat trafi do 10 milionów czytelników. Jednocześnie działania w prasie zostaną połączone z product/idea placement w jednym z najpopularniejszych polskich seriali „M jak Miłość” (7,4 miliona widzów). W publikacjach w prasie oraz w kampaniach mailingowych do osób zadłużonych, obsługiwanych przez Grupę KRUK, pojawią się wizerunki głównych bohaterów serialu granych przez Teresę Lipowską i Witolda Pyrkosza.

Planowaniem mediów zarówno w Polsce, jak i w Rumunii zajmował się dom mediowy Brand Connection. W Polsce spoty będzie można zobaczyć w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych: TVP, TVN, Polsat. Reklama będzie skierowana do 37 milionów widzów. Spot reklamowy tej kampanii to sprawdzony w poprzednich etapach kampanii film pt. „Sąsiadka”. Został on wyprodukowany przez Studio Filmowe Division, autorem kreacji była agencja ARRS Effectica, a reżyserem Konrad Aksinowicz. Ten sam spot z dubbingiem KRUK wykorzysta w równoległej kampanii reklamowej w Rumunii.

Źródło: Kruk