76. proc. rozumie pojęcie usługi assistance
Po raz siódmy opublikowano wyniki badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Jak wynika z badania 76 proc. (wzrost o 9 p.p.) posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadomych czym są usługi assistance. Oznacza to, że liczba badanych osób, która deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance wynosi ponad 13,6 mln i wzrosła aż o 1,1 mln w stosunku do wyniku z 2016 roku.
– 13 proc. użytkowników usług ubezpieczeniowo-finansowych korzysta z usług assistance, co oznacza, że jest ich nieco ponad 2,5 mln osób. W 2013 r. było ich 1,1 mln, co wskazuje na duży wzrost całej branży – zauważa Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Pomoc w potrzebie
Usługi assistance najczęściej określane są przez respondentów słowem „pomoc”, ale nie mnie ważna jest „szybkość” ich świadczenia.
– Po raz kolejny widać zaobserwowany w poprzednich latach badania trend, że Polacy szeroko patrzą na usługi assistance. Rozumieją czym one są oraz dostrzegają ich różnorodność. W świadomości Polaków assistance to usługi ubezpieczeniowe/usługi dodatkowe (42 proc., wzrost o 2 p.p.), usługi pomocowe/ratunkowe (41 proc., spadek o 8 p.p.) oraz usługi samochodowe/komunikacyjne (30 proc., spadek o 4 p.p.) – wyniki badania komentowała Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska.
Troska o zdrowie
Oferty assistance są coraz tańsze, więc przestały być postrzegane jako luksusowe usługi kierowane do najbogatszych. W 2017 r. średnia dochodów na głowę w rodzinie uczestników badania wynosiła 3526 złotych w porównaniu do 4078 złotych rok wcześniej.
– Także bancassurance, jak wróżą niektórzy, nie chyli się do upadku. Liczba osób, które skorzystały z usług assistance tylko w ramach posiadanych pakietów bankowych wzrosła z 13 do 18 proc. Klienci tacy średnio skorzystali z 3,1 usługi, podczas gdy rok wcześniej było to średnio 2,5 – zauważa Tomasz Frączek.
Po raz pierwszy zadano pytanie o najczęstsze problemy dotykające Polaków, zapytano czego się obawiają, jak sobie radzą i gdzie szukają pomocy?
Marcin Złoch