62 proc. Polaków preferuje płatności elektroniczne w sklepach stacjonarnych
57% badanych korzysta z wirtualnych portfeli i aplikacji mobilnych służących do dokonywania płatności.
Z badania wynika, że 62% polskich konsumentów woli płacić za zakupy w tradycyjnych sklepach za pomocą płatności elektronicznych, np. kartą płatniczą.
„Głównym powodem wyboru gotówki jest brak możliwości płatności elektronicznej w sklepie lub punkcie usługowym. Takiej odpowiedzi udzieliło 23% respondentów często płacących gotówką. Płatności elektroniczne dominują wśród Polaków jako preferowany sposób płatności zarówno w tradycyjnych sklepach, jak i podczas zakupów w internecie” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: Polscy konsumenci otwarci na nowe metody płatności >>>
„Podczas zakupów offline Polacy preferują korzystanie z elektronicznych form płatności. Z kolei w sytuacji dokonywania zakupów online, elektroniczne formy płatności wydają się naturalnym wyborem – jedynie 9% Polaków podczas ostatniej tego typu transakcji zdecydowało się zapłacić gotówką” – czytamy w raporcie.
Polska bardziej „bezgotówkowa” w porównaniu do innych krajów
Badanie wykazało, że w porównaniu z innymi krajami objętymi badaniem, Polska jest bardziej „bezgotówkowa” i nastawiona na elektroniczne formy płatności.
Polacy są bardziej niż przedstawiciele innych narodów skłonni płacić elektronicznie i rzadziej skarżą się na brak takiej możliwości – w większości miejsc mogą bez problemu zapłacić przy użyciu karty, smartfona lub innego urządzenia.
– czytamy w raporcie.
Polacy preferują zdalny kontakt z bankiem
Polacy wolą kontaktować się ze swoim bankiem zdalnie – 75% respondentów korzysta z bankowości internetowej przynajmniej 2-3 razy w miesiącu, a 68% polskich konsumentów tak samo często korzysta z bankowości mobilnej.
Badanie wykazało, że dwie najczęściej wykorzystywane formy płatności przez Polaków, to karta płatnicza – 61% wskazań i gotówka – 46% wobec odpowiednio 61% i 58% w pozostałych krajach.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI – respondenci zostali zaproszeni do wzięcia udziału w ankiecie internetowej w marcu br. Badanie wykonane na reprezentatywnej próbie w danym kraju w wieku 18-65 lat.