50 Największych Banków w Polsce 2017: Indywidualizacja przyszłością bancassurance

50 Największych Banków w Polsce 2017: Indywidualizacja przyszłością bancassurance
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Współcześni klienci instytucji finansowych często poszukują rozwiązań, które w elastyczny sposób odpowiedzą na ich potrzeby i pozwolą zaoszczędzić czas. Właśnie dlatego coraz bardziej pożądanym elementem oferty bankowej w ramach współpracy z firmami ubezpieczeniowymi stają się zindywidualizowane produkty, dopasowane do profilu klienta, w tym także te, które bezpośrednio nie wiążą się z korzystaniem z konkretnego produktu bankowego.

Radosława Ogonowska
dyrektor ds. bancassurance i affinity w Nationale-Nederlanden

Zaletą bancassurance z punktu widzenia klienta jest w pierwszej kolejności zlokalizowanie sprzedaży różnych produktów finansowych w jednym miejscu. Często to właśnie łatwy dostęp do usług bankowych i ubezpieczeniowych jednocześnie sprawia, że klient ostatecznie decyduje się na skorzystanie z oferty zakupu polisy. Warto zauważyć, że świadomość ubezpieczeniowa klientów wzrasta z roku na rok. To właśnie dlatego oczekują oni coraz bardziej indywidualnego podejścia, zarówno w zakresie produktów, jak i obsługi.

Profesjonalne wsparcie klienta

Bardzo ważnym elementem w procesie zakupu ubezpieczenia jest wsparcie klienta w procesie podejmowania decyzji. W zależności od indywidualnego poziomu świadomości ubezpieczeniowej danej osoby oferta może być skonstruowana wielowymiarowo.  Ekspert może zaproponować ofertę szytą na miarę dla danego klienta, z możliwością elastycznego dopasowania zakresu do jego potrzeb i oczekiwań. Innym podejściem jest tzw. podejście doradcze, w którym przedstawiane jest rozwiązanie rekomendowane dla danego klienta, przy jednoczesnym wskazaniu na produkty, które są najczęściej kupowane przez innych. Zarówno przygotowanie zindywidualizowanej oferty, jak i wsparcie przy podejmowaniu decyzji są rozwiązaniami, które w Nationale-Nederlanden wypracowaliśmy na bazie doświadczeń. Wiąże się to z nieustannym procesem kształcenia ekspertów i doradców.

Kluczowym instrumentem edukacji naszych pracowników oraz partnerów jest sieć wsparcia terenowego. Składa się ona z koordynatorów, którzy są odpowiedzialni za obszar szeroko rozumianego wsparcia sprzedaży na terenie całej Polski. Jeśli chodzi o edukację doradców bankowych, możemy dodatkowo liczyć na wsparcie departamentu szkoleń, dostarczającego materiały: zarówno online, e-learningowe, jak i stacjonarne. To samo dotyczy także tematyki edukacyjnej. Począwszy od tzw. umiejętności miękkich – uczących doradców bankowych, jak zacząć rozmowę sprzedażową, a następnie ją poprowadzić, przez szkolenia produktowe, aż po istotną z punktu widzenia naszej strategii, edukację w zakresie jakości sprzedaży. Absolutnym priorytetem dla Nationale-Nederlanden jest to, aby sprzedaż produktów ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI