2015 _02_12_Bank SMART wprowadza biometrię głosowąBank SMART wprowadza biometrię głosową
Bank SMART - pierwszy bank w Polsce, który wprowadził możliwość przeprowadzania operacji na koncie za pomocą komend głosowych, teraz dodaje kolejną funkcjonalność: biometrię głosową, czyli możliwość logowania się za pomocą głosu.
Logowanie się za pomocą głosu daje komfort korzystania z banku, nieporównywalny z żadną inną metodą. Nie musimy pamiętać szeregu cyfr, bankowych identyfikatorów czy haseł zawierających określoną liczbę znaków. Biometria głosowa ma tę przewagę, że nigdy nie zapomnimy naszego hasła – w końcu mamy je cały czas ze sobą. Poza tym możemy korzystać z banku nawet wtedy, kiedy mamy zajęte ręce np. jadąc samochodem lub gotując obiad. Bankowość mobilna to przecież nic innego, jak swoboda korzystania z usług finansowych zawsze i wszędzie – bez żadnych ograniczeń.
Przejście z logowania przy pomocy kodu PIN na logowanie się głosem jest bardzo proste – wystarczy wejść do aplikacji Bank SMART i wybrać odpowiednią opcję, oznaczoną ikonką z mikrofonem. Następnie trzykrotnie zostaniemy poproszeni o wypowiedzenie krótkiego hasła, które później będziemy powtarzać przy każdym logowaniu. Oprócz wygody biometria głosowa oferuje także nieosiągalny do tej pory poziom bezpieczeństwa. Na brzmienie naszego głosu wpływa rozmiar, kształt i grubość strun głosowych oraz narządy mowy, takie jak usta, gardło czy nos. Szansa, by wszystkie te cechy były identyczne u dwóch różnych osób, jest niemal zerowa. W Bank SMART analizujemy te minimalne różnice i sprawdzamy, czy nie pojawiło się identyczne nagranie z logowania(nie da się dwa razy wypowiedzieć tego samego zdania w identyczny sposób)dlatego nie musimy się obawiać, że ktoś nagra naszą wypowiedź, a następnie zaloguje się na konto – system rozpoznaje takie przypadki i natychmiast blokuje dostęp.
Chociaż biometria jest w bankowości wykorzystywana już od kilku lat, do tej pory była jedynie innowacyjną fasadą największych banków, za którą kryli się ich pracownicy: co prawda Infolinia umożliwiała weryfikację głosową, ale tylko po to, aby po kilku minutach konsultant znów musiał zadawać pytania kontrolne. Niektóre banki udostępniły co prawda bankomaty z czytnikami linii papilarnych, ale aktywacja wiązała się z podróżą przez całe miasto do konkretnego oddziału banku. U nas biometria jest dostępna dla każdego – z dowolnego miejsca, o dowolnym czasie. Na tym właśnie polega prawdziwa rewolucja Bank SMART.
Źródło: Bank Smart