Zmiany w Zarządzie Netii
W związku z otrzymaniem przez Adama Sawickiego nominacji na stanowisko Prezesa Zarządu T-Mobile Polska S.A. Rada Nadzorcza Netii powierzyła Panu Pawłowi Szymańskiemu, dotychczasowemu Członkowi Zarządu - Dyrektorowi Finansowemu, stanowisko Prezesa Zarządu Spółki.
Powołano także Cezarego Chałupę, dotychczasowego Dyrektora Generalnego Rynku Klientów Biznesowych w Netii, na stanowisko Członka Zarządu Spółki ds. Obszaru B2B oraz Tomasza Szopę, dotychczasowego Dyrektora Generalnego Rynku Klientów Indywidualnych w Netii, na stanowisko Członka Zarządu Spółki ds. Obszaru B2C. Powołania będą skuteczne z dniem 1 kwietnia 2015 r.
Paweł Szymański posiada bogate doświadczenie w obszarze finansów. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej. W latach 1997-2003 swoją karierę rozwijał w londyńskim City, pracując dla Schroders oraz Citigroup. W 2003 r., po powrocie do Polski, został prezesem zarządu Domu Maklerskiego Banku Handlowego. W latach 2004- 2007 roku kierował, jako członek Zarządu a następnie Wiceprezes, pionem finansowym PKN Orlen. W latach 2007-2008 r., Szymański, jako Wiceprezes Zarządu, odpowiadał za finanse CTL Logistics. Od 2010 r. do 2013 r. był aktywnie zaangażowany w reorganizację RUCH, początkowo jako Wiceprezes ds. Finansowych, a w latach 2012-2013 – jako Prezes Zarządu. Przed rozpoczęciem współpracy z Netią pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Marvipol S.A. odpowiedzialnego za pion finansowy (CFO). Od września 2014 r. pełnił funkcję Członka Zarządu – Dyrektora Finansowego (CFO) Netii.
Cezary Chałupa ukończył Akademię Ekonomiczną w Poznaniu i studia podyplomowe w dziedzinie bankowości w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Posiada także tytuł MBA uzyskany w Carlson School of Management, University of Minnesota/Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Dołączył do Spółki w październiku 2014 r. i jest odpowiedzialny za zarządzanie całą strukturą Dywizji B2B. Przed podjęciem współpracy z Netią pełnił przez okres czterech lat funkcję Dyrektora Sprzedaży w spółce GTS Poland. W latach 2003 – 2010 pracował w Orange Polska (dawniej PTK Centertel Sp. z o.o.) na stanowiskach menedżerskich wyższego szczebla w działach sprzedaży i rozwoju biznesu, między innymi jako Dyrektor Departamentu Corporate Sales (w latach 2008-2010) oraz Dyrektor Departamentu Klientów Kluczowych (w latach 2007-2008).
Tomasz Szopa jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Ukończył także studia podyplomowe w zakresie finansów dla kadry zarządzającej na Uniwersytecie Śląskim. Dołączył do Spółki w lutym 2014 r., i jest odpowiedzialny za zarządzanie całą strukturą Dywizji B2C. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, a jego umiejętności sprzedażowe i menedżerskie były kształtowane w sektorze FMCG. W latach 2010-2012 pełnił funkcję Dyrektora Rynku B2B i SOHO i Klientów Indywidualnych w Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. dla całej Grupy Telekomunikacji Polskiej. Wcześniej, w latach 2001-2005 pracował w Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. jako Dyrektor Biura ds. Salonów Własnych i Franczyzowanych i Biura Rozwoju Strategii Sprzedaży. W latach 2005-2006 był Dyrektorem ds. Zarządzania Kanałami B2B-SOHO i Rynku Klientów Indywidualnych w Telekomunikacji Polskiej SA. W latach 2007-2010 prowadził własną działalność gospodarczą w spółkach Ogólnopolskie Centrum Finansowo Ubezpieczeniowe S.K.A., GRP Recar Sp. z o.o. oraz Get Sp. z o.o. W latach 1995-2001 był zatrudniony w spółce Frito-Lay Poland Sp. z o.o. jako Kierownik Dywizyjny dywizji południowej, Krajowy Kierownik Sprzedaży d/s Dużych Klientów oraz Krajowy Kierownik ds. Sieci Lokalnych. W latach 1994-1995 pracował jako Regionalny Przedstawiciel Sprzedaży w spółce Żywiec SA. Bezpośrednio przed rozpoczęciem współpracy z Netią pełnił funkcję członka Zarządu w spółce Hoven Sp. z o.o., dostawcy kompleksowych rozwiązań z zakresu techniki solarnej i odnawialnych źródeł energii.
Źródło: www.netia.pl