Zespoły GFT z Polski i Wielkiej Brytanii uruchomiły cyfrowy bank w Rumunii

Zespoły GFT z Polski i Wielkiej Brytanii uruchomiły cyfrowy bank w Rumunii
Monika Kania,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Salt Bank, nowy cyfrowy bank w rumuńskim systemie finansowym, został uruchomiony niecały rok po rozpoczęciu projektu. "Jest to najnowsza z wielu nowoczesnych platform bankowych, które uruchomiliśmy na całym świecie w ciągu ostatnich dwóch lat" – mówi Monika Kania, Cheif Revenue Officer, GFT Poland.

Salt Bank jest pierwszym neobankiem wykorzystującym system bankowości core Engine by Starling poza spółką macierzystą dostawcy, Starling Bank. Projekt został zrealizowany dzięki współpracy GFT, Salt Bank i Engine by Starling.

Spółka GFT została zaangażowana do świadczenia ogólnych usług projektowych i integracyjnych. Firma specjalizuje się w uruchamianiu banków w oparciu o technologie nowej generacji.

GFT opracowało proces wdrażania oraz model technologiczny dla Salt Bank, co umożliwi Salt zarządzanie ekosystemem dostawców usług w miarę rozwoju swojej działalności.

„Dostarczyliśmy zintegrowaną, dostosowaną, solidną i bezpieczną platformę bankową dla Salt. Jako pierwszy projekt wdrażający elastyczną platformę Engine, tym samym wyznaczyliśmy nowy standard bankowości cyfrowej w Europie.” – mówi Monika Kania, Cheif Revenue Officer, GFT Poland.

„Nasza współpraca z GFT ustanowiła nowy punkt odniesienia dla bankowości cyfrowej” – dodaje Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.

„Szybkie wdrożenie i zaawansowane rozwiązania Salt odzwierciedlają nasze zaangażowanie w dostarczanie naszym klientom najnowocześniejszych usług finansowych bez zakłóceń. Dedykowany zespół specjalistów GFT doskonale poradził sobie z uruchomieniem naszego nowego banku w bardzo wymagających ramach czasowych.”

Czytaj także: Jak GFT wspiera banki w ograniczaniu śladu węglowego?

100 tys. klientów w ciągu dwóch tygodni od uruchomienia banku

Jednym z pierwszych osiągnięć Salt Bank jest w pełni zautomatyzowany i bezpieczny proces wdrażania
klientów, który zajmuje zaledwie kilka minut. Bank pozyskał ponad 100 tys. klientów w ciągu pierwszych
dwóch tygodni od uruchomienia. W ciągu miesiąca liczba ta przekroczyła 200 tys., co podkreśla łatwość
obsługi i solidność systemu.

Dzięki dużemu zainteresowaniu klientów, Salt Bank jest na dobrej drodze do osiągnięcia docelowej liczby 1 mln klientów w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Salt od samego początku oferuje również zaawansowane rozwiązania, np. konta i karty wielowalutowe.

GFT, koncentrując się na potrzebach klientów zapewniło, że usługi Salt Bank znacząco podnoszą jakość ogólnych doświadczeń bankowych. Aby sprostać temu zadaniu usługi te są precyzyjnie dostosowane do przyzwyczajeń i potrzeb lokalnych klientów.

Projekt międzynarodowy

Wdrożenie miało międzynarodowy charakter, z udziałem zespołów GFT z Wielkiej Brytanii i Polski. Poza
technologią, GFT wniosło również wiedzę na temat branży bankowej. Pomogło Salt Bank w opracowaniu
planu działania, przeprowadzeniu transformacji i przygotowaniu się do uruchomienia oraz stworzenia
nowego zespołu Salt Bank realizującego przyszły sukces.

Projekt podkreśla również znaczenie partnerstwa GFT z Engine i innymi partnerami dla transformacji w całej branży.

„Nasza platforma została skutecznie zintegrowana przez GFT na rynku rumuńskim, dostarczając bogate
w funkcje i wysoce spersonalizowane produkty bankowe, które można wdrożyć na całym świecie, aby
przyciągnąć imponującą liczbę klientów. Specjalistyczny zespół GFT przeprowadził wdrożenie i dostrzegł
znaczący potencjał naszej platformy – mówi Sam Everington, CEO, Engine by Starling.

Dzięki nowoczesnemu podejściu i usługom zorientowanym na klienta, Salt Bank ma szansę wpłynąć na
przyszłość bankowości cyfrowej w Europie i poza nią, pokazując, w jaki sposób skuteczne partnerstwa
i koncentracja na kliencie mogą poprawić technologię bankową i doświadczenie klienta.

Źródło: GFT Poland