ZBP: słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym już dostępny
ZBP od lat podejmuje działania, których celem jest zapewnienie wysokiej jakości obsługi bankowej dla osób z niepełnosprawnościami i indywidualnymi potrzebami. Prowadzą one do przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i finansowemu tej grupy klientów.
Dziś prezentujemy Słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym, który zawiera 150 pojęć bankowych wraz z definicjami. Jest on odpowiedzią na potrzeby osób niesłyszących wynikające z utrudnionej komunikacji pomiędzy pracownikami banków a osobami z wadą słuchu. Słownik został przygotowany w formie cyfrowej, zgodnie z aktualnymi wymogami.
− W sektorze bankowym obserwujemy znaczący postęp w realizacji dostosowania produktów i usług oraz sposobu obsługi klientów z niepełnosprawnościami. Oddziały czy infolinie bez barier, pętle indukcyjne, dostępna komunikacja to tylko przykłady tych udogodnień w ramach działań podejmowanych przez banki – powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.
Słownik jest skierowany przede wszystkim do konsumentów z wadami słuchu, do osób, które mają problemy z komunikacją werbalną, rozumieniem tekstu pisanego czy posiadają słabą znajomość języka polskiego.
Dzięki korzystaniu z definicji przetłumaczonych na Polski Język Migowy będą oni mogli podejmować świadome decyzje konsumenckie i lepiej dysponować swoimi środkami finansowymi.
W ubiegłym roku, 2018, Związek Banków Polskich zrealizował z kolei projekt „Dostępny Bankomat”, współfinansowany przez Narodowy Bank Polski.
Uruchomiona w ramach przedsięwzięcia specjalna strona internetowa umożliwia wszystkim użytkownikom sieci internetowej dostęp do bazy bankomatów z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami, narażonymi na wykluczenie cyfrowe.