Zakończyła się I edycja Programu Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK
Zakończyła się I edycja Programu Rozwoju Eksportu realizowanego przez Bank Zachodni WBK wraz z Google, PwC, Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. i Bisnode oraz pod patronatem Ministra Spraw Zagranicznych i Ministra Gospodarki. W 12 spotkaniach w największych miastach Polski wzięło udział prawie 700 przedstawicieli firm, którzy poznawali sposoby na skuteczną i bezpieczną ekspansję na rynki zagraniczne. Bank Zachodni WBK przewiduje kontynuację Programu.
– Polski eksport będzie rósł w siłę – rozmowy i spotkania z uczestnikami Programu Rozwoju Eksportu utwierdziły mnie w tym przekonaniu. Na konferencjach, oprócz prezesów, członków zarządu czy właścicieli, pojawiali się menedżerowie, a w kilku przypadkach wręcz kilkuosobowe zespoły zajmujące się tylko i włącznie rozwojem działalności firm na rynkach zagranicznych. To prosty, ale bardzo namacalny dowód, że dla polskich przedsiębiorstw eksport coraz częściej jest strategicznym obszarem wzrostu. Co więcej, dobrze widać, że mentalnie polscy przedsiębiorcy są przygotowani do ekspansji. Wiedzą, że nowe rynki to ryzyko, ale też ogromna szansa. Aktywność, z którą uczestniczyli w naszych spotkaniach, dodatkowe pytania, jasne określanie dalszych oczekiwań wobec nas jako organizatorów, potwierdzają, że zamierzają tę szansę wykorzystać – podkreśla Jerzy Śledziewski, Dyrektor Obszaru Strategii i Sprzedaży Produktów w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK S.A.
Podczas konferencji Programu Rozwoju Eksportu, w kontekście handlu zagranicznego, omawiane były zagadnienia takie jak: prawo i podatki, nowe technologie, bariery społeczne i kulturowe w obcych krajach, wykorzystanie środków unijnych oraz narzędzia i rozwiązania finansowe wspierające biznes międzynarodowy. Poruszana tematyka adresowała wszystkie fazy procesu ekspansji – od rozpoznania atrakcyjnych rynków, poprzez szczegółowe badanie ich pod kątem popytu na dany produkt, sposoby weryfikowania wiarygodności potencjalnych partnerów aż po zapewnienie bezpieczeństwa na trudniejszych rynkach oraz finansowanie, zabezpieczanie obrotu i zarządzanie ryzykiem. – Wszystkie zagadnienia były omawiane z maksymalnym naciskiem na aspekty praktyczne i konkretną wiedzę, którą można od razu wykorzystać w działalności biznesowej. W rozmowach i ankietach przedsiębiorcy zwracali uwagę, że to jest właśnie to, czego potrzebują. Z dużym zainteresowaniem spotkał się nasz warsztat „Handel zagraniczny w praktyce” dotyczący poszukiwania nowych rynków przez portal SantanderTrade.com oraz sesja „Odwróć swój biznes do góry nogami” przygotowany przez Google – mówi Robert Antczak, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.
Biorąc pod uwagę pozytywne efekty I edycji Programu Rozwoju Eksportu Bank Zachodni WBK planuje kolejne działania wspierające polskie firmy w ekspansji zagranicznej. – Będzie więcej spotkań poświęconych stricte wybranym rynkom. Przewidujemy też wydarzenia skierowane do konkretnych branż: wirtualne misje, wizyty delegacji z krajów zainteresowanych nawiązaniem współpracy z naszymi firmami oraz konferencje sektorowe – podkreśla Robert Antczak.
Monika Nowakowska
Dyrektor Biura Prasowego
Bank Zachodni WBK S.A.