Wzrósł odsetek internautów kupujących online. Najpopularniejsze formy dostaw to kurier i Paczkomat

Wzrósł odsetek internautów kupujących online. Najpopularniejsze formy dostaw to kurier i Paczkomat
Fot. stock.adobe.com/sdecoret
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Odsetek internautów kupujących online wzrósł do 56% w br. z 54% w 2017 roku, wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska". Wzrosła także liczba internautów kupujących za granicą - do 23% z 16% rok temu.

Wzrósł odsetek internautów kupujących online. Najpopularniejsze formy dostaw to kurier i Paczkomat #zakupy #Gemius

„Tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online – taką odpowiedź wskazało aż 87% ankietowanych e-konsumentów (82% w 2017 roku)” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

Wskazano, że zmiana może być spowodowana rosnącym zaufaniem do kupowania w sieci: ponad jedna czwarta (26%) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14% w 2017 roku), a niemal połowa (49%) za łatwe i nieskomplikowane (41% w 2017 roku).

Największy odsetek internautów dokonujących e-zakupów występuje w grupie wiekowej 15-34 lata (64%), z przynajmniej średnim wykształceniem (75 %), dobrze oceniających swoją sytuację materialną (54%). Urządzenia mobilne jako narzędzie zakupów online są szczególnie popularne wśród osób w wieku 15-24 lata, podano także.

Najpopularniejsze formy dostaw e-zakupów to kurier i Paczkomat

Najpopularniejsze formy dostaw zakupów dokonywanych w internecie w tym roku to kurier (75% wskazań) i Paczkomat (48%) – wynika też z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. InPost podkreśla, że odsetek osób korzystających z Paczkomatów wzrósł o 5 pkt proc. r/r.

Na liście form dostawy najczęściej używanych podczas zakupów przez internet kolejne miejsca zajęły: „dostawa pocztą bezpośrednio do domu/ pracy” – 45% wskazań oraz „darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu” – 33%, podano w raporcie Gemius.

– Raport Gemius przyniósł kolejną porcję dobrych wieści dla InPostu. Po pierwsze, Paczkomat staje się doskonałą alternatywą dla dostaw kurierem – blisko połowa kupujących w sieci korzysta z naszej szybkiej i wygodnej formy dostaw. Po drugie, internauci dali mocny sygnał dla polskiego e-commerce – brak możliwości dostaw przez Paczkomat w ofercie powoduje, że nawet 55% osób kupujących w internecie może szukać alternatywnego sklepu oferującego taką możliwość – skomentował prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w odrębnym komunikacie spółki. – Ten wynik jest tym lepszy, że liczących się firm kurierskich jest blisko 10, a dostawy przez Paczkomat oferuje tylko należący do amerykańskiego funduszu Advent International InPost – dodał.

 

Według raportu Gemius, firmy kurierskie wybierane najczęściej podczas zakupów przez internet to: DPD (26% wskazań), DHL (25%), InPost (15%), Pocztex (10%) i GLS (5%).

Raport został sporządzony przez Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Źródło: ISBnews