Wydarzenia: Płatności mobilne – wygoda i bezpieczeństwo

Wydarzenia: Płatności mobilne – wygoda i bezpieczeństwo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jeśli prześledzi się historię wymiany towarów, handlu i udziału w tym pieniędzy, to łatwo zauważyć, że płatności mobilne to tylko kolejny naturalny etap ewolucji, której nadrzędnym celem była wygoda. Były one głównym tematem przedpołudniowej części konferencji "Horyzonty Bankowości 2018".

Jerzy Krokusiewicz

Chęć pozbycia się gotówki i znalezienia bardziej wydajnego systemu nie jest niczym nowym. Od wieków ludzkość ku temu dążyła. Dziś płatności bezgotówkowych, w tym z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, dokonujemy codziennie. Dr Marcin Idzik, Associate Director w Kantar TNS, zwrócił uwagę, że poziom ubankowienia społeczeństwa w naszym kraju wynosi 83%, a 71% osób lubi wykonywać samodzielnie operacje bankowe. Jesteśmy także otwarci na mobilność i wykorzystanie biometrii w bankowości. Jednak zgodnie z wynikami badań, 76% respondentów wcale nie jest zainteresowanych korzystaniem z innowacji płatniczych. Dr Idzik stwierdził, że spora grupa klientów rezygnuje z zakupu online w chwili, gdy dochodzi do etapu realizacji płatności. Można wyciągnąć z tego wniosek, że większość konsumentów nie jest zainteresowana wykorzystaniem technologii płatności online, choć je zna. Niski jest też poziom wiedzy o bankowości elektronicznej. Tylko 7% społeczeństwa deklaruje, że ma dużą wiedzę o usługach finansowych, a 62% nie widzi potrzeby jej podnoszenia. Dlatego banki powinny zastanowić się, czy właściwie informują o swoich produktach i do kogo dociera ten przekaz.

Liczy się użyteczność

Od lewej: Wojciech Pantkowski, Joanna Erdman, Łukasz Kuc, Błażej Mika oraz Bartosz Zborowski.

Fot. CPBiI / M. Stokłosa

Z płatności mobilnych możemy obecnie skorzystać praktycznie prawie zawsze i wszędzie – jeśli tylko mamy takie życzenie. To od dostawców usług zależy, jaką decyzję i ile osób podejmie. Jak w takim razie zbudować przewagę na rynku płatności mobilnych? Jak stwierdził Łukasz Kowalski, Co-founder & Senior UX Consultant w firmie Flying Bisons, trzeba znaleźć odpowiedniego klienta i zaprezentować mu we właściwy sposób produkt lub usługę. Często trzeba przeprowadzić go przez formalności, takie jak wypełnienie formularzy czy udzielenie różnego rodzaju zgó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI