Wydarzenia: Płatności mobilne – wygoda i bezpieczeństwo
Jerzy Krokusiewicz
Chęć pozbycia się gotówki i znalezienia bardziej wydajnego systemu nie jest niczym nowym. Od wieków ludzkość ku temu dążyła. Dziś płatności bezgotówkowych, w tym z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, dokonujemy codziennie. Dr Marcin Idzik, Associate Director w Kantar TNS, zwrócił uwagę, że poziom ubankowienia społeczeństwa w naszym kraju wynosi 83%, a 71% osób lubi wykonywać samodzielnie operacje bankowe. Jesteśmy także otwarci na mobilność i wykorzystanie biometrii w bankowości. Jednak zgodnie z wynikami badań, 76% respondentów wcale nie jest zainteresowanych korzystaniem z innowacji płatniczych. Dr Idzik stwierdził, że spora grupa klientów rezygnuje z zakupu online w chwili, gdy dochodzi do etapu realizacji płatności. Można wyciągnąć z tego wniosek, że większość konsumentów nie jest zainteresowana wykorzystaniem technologii płatności online, choć je zna. Niski jest też poziom wiedzy o bankowości elektronicznej. Tylko 7% społeczeństwa deklaruje, że ma dużą wiedzę o usługach finansowych, a 62% nie widzi potrzeby jej podnoszenia. Dlatego banki powinny zastanowić się, czy właściwie informują o swoich produktach i do kogo dociera ten przekaz.
Liczy się użyteczność
Od lewej: Wojciech Pantkowski, Joanna Erdman, Łukasz Kuc, Błażej Mika oraz Bartosz Zborowski.
Fot. CPBiI / M. Stokłosa
Z płatności mobilnych możemy obecnie skorzystać praktycznie prawie zawsze i wszędzie – jeśli tylko mamy takie życzenie. To od dostawców usług zależy, jaką decyzję i ile osób podejmie. Jak w takim razie zbudować przewagę na rynku płatności mobilnych? Jak stwierdził Łukasz Kowalski, Co-founder & Senior UX Consultant w firmie Flying Bisons, trzeba znaleźć odpowiedniego klienta i zaprezentować mu we właściwy sposób produkt lub usługę. Często trzeba przeprowadzić go przez formalności, takie jak wypełnienie formularzy czy udzielenie różnego rodzaju zgó...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI