Wydarzenia | Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej | Technologie w zasięgu ręki
– Zwróćmy uwagę na cztery podstawowe elementy zmian postaw klientów, zwłaszcza przedstawicieli młodego pokolenia, które wchodzi na rynek pracy i rynek bankowy – mówił Bartłomiej Nocoń, ekspert bankowy. – Przede wszystkim konsument szybko traci zainteresowanie przekazem, który jest zbyt długi i skomplikowany. Zupełnie inaczej podejmuje decyzje zakupowe, ponieważ sprawdzenie online konkurencyjności oferty, również finansowej, nie stanowi dla niego większego problemu. Stara się być cały czas „na bieżąco”, nie chce, aby jakaś istotna informacja nie została zauważona, a to wiąże się bezpośrednio z czwartą zmianą, czyli rosnącym znaczeniem dostępności informacji, co w prostej linii prowadzi nas do wszechobecności urządzeń mobilnych – dodał.
Szansa, a nie bariera
Z analiz rynkowych wynika, że zmiany te są na tyle znaczące, iż nie pozostawiają instytucjom finansowym wyboru – uwzględnienie zmian postaw konsumenckich jest po prostu koniecznością, jeśli 20-30-latkowie mają aktywnie korzystać z oferty banków spółdzielczych.
– Te zmiany są zauważalne na co dzień. Na przykład banki spółdzielcze bezkonkurencyjnie obsługują rolników. Z małymi i średnimi firmami też dają sobie radę, ale klient indywidualny mocno nam się starzeje, i to jest dla nas prawdziwe wyzwanie – stwierdził Krzysztof Kokot, wiceprezes zarządu Banku BPS. – Przecież młody klient, nie pójdzie do oddziału po kredyt. On usiądzie do komputera i zrobi szybką analizę oferty wielu banków. Dzisiaj konkurencja nie skupia się na produkcie, ale prowadzona jest w zakresie pozytywnego doświadczenia klientów. I tu właśnie wchodzi technologia, bo klient indywidualny musi mieć reakcję „tu i teraz”. Jeśli będzie chciał uzyskać dodatkową informację w piątek wieczorem, to najprawdopodobniej od nas doczeka się reakcji najprędzej w poniedziałek rano – dodał.
Zdaniem Aleksandra Borzymowskiego, wiceprezesa zarządu Banku Rumia Spółdzielczego, zmiana pokoleniowa to nie tylko nowe wymagania, ale także standaryzacja rynku. – Często mówimy o klientach lokalnych banków spółdzielczych, a przecież dzisiaj są to dokładnie tacy sami klienci jak największych banków komercyjnych – mówił Aleksander Borzymowski. – Chcą szybkich i cyfrowych usług, dobrej obsługi i pełnej oferty. A to im zagwarantuje tylko dobra technologia. Może się jednak okazać, że technologia to nie wszystko, sukcesem jest bowiem umiejętność jej wykorzystania.
Automatyzacja procesów nie tylko przyspiesza pewne działania, ale również pozwala uniknąć błędów i znacząco poprawić obsługę klientów, a wszystkie najnowocześniejsze technologie, wykorzystywane przez największe i najlepsze banki na świecie, są dzisiaj dostępne dla wszystkich, nawet małych niezrzeszonych banków spółdzielczych. Zdaniem Andrzeja Wolskiego, wiceprezesa Centrum Prawa Bankowego i Informacji, nowoczesna technologia nie jest już problemem, ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI