Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w maju w górę

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w maju w górę
Wykres Fot. stock.adobe.com/Sikov
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 3,6 pkt do 108,92 pkt w maju 2019 r., podał Instytut Badawczy Ipsos. Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 4,02 pkt i wyniósł 112,44 pkt.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 3,6 pkt do 108,92 pkt w maju 2019 r. #WOK #Ipsos

„Można sądzić, że na podwyższenie wszystkich składników optymizmu konsumentów w maju 2019 miały wpływ decyzje o przyjęciu przez rząd programu nowej piątki PiS” – czytamy w komunikacie.

Czytaj także: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w kwietniu w dół >>>

Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 2,98 pkt i wyniósł 103,64 pkt.

Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 4,02 pkt i wyniósł 112,44 pkt.

Wskaźnik bieżący wzrósł o 3,16 pkt i wyniósł 105,67 pkt.

Wskaźnik oczekiwań wzrósł o 7,99 pkt i wyniósł 111,47 pkt.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 16-20 maja 2019 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Źródło: ISBnews