Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w maju w górę
„Można sądzić, że na podwyższenie wszystkich składników optymizmu konsumentów w maju 2019 miały wpływ decyzje o przyjęciu przez rząd programu nowej piątki PiS” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w kwietniu w dół >>>
Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 2,98 pkt i wyniósł 103,64 pkt.
Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 4,02 pkt i wyniósł 112,44 pkt.
Wskaźnik bieżący wzrósł o 3,16 pkt i wyniósł 105,67 pkt.
Wskaźnik oczekiwań wzrósł o 7,99 pkt i wyniósł 111,47 pkt.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 16-20 maja 2019 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.