WorldFood Warsaw – osładzamy biznes!
Rynek słodyczy w Polsce wciąż rośnie. W 2013 r. wyeksportowaliśmy wyroby czekoladowo-cukiernicze za ponad 6,3 mld złotych.
Producenci wyrobów czekoladowych stanowią ważną grupę dla polskiej gospodarki, z wciąż wzrastającym wolumenem produkcji i sprzedaży zagranicznej. Głównymi kierunkami eksportowymi dla wyrobów Polski są kraje Unii Europejskiej, ale także USA czy państwa arabskie. Coraz więcej naszych producentów stara się podbijać także rynki krajów afrykańskich.
Światowa popularność słodyczy z Polski wynika przede wszystkim z ich wysokiej jakości oraz bogatych walorów smakowych. Polacy nie spoczywają jednak na laurach i wciąż poszukują nowych rynków zbytu, biorą udział w targach i spotkaniach z konsumentami i potencjalnymi partnerami handlowymi.
„Polski przemysł czekoladowo – cukierniczy eksportuje rocznie ponad 400 tys. ton wyrobów o wartości około 1,5 mld €. Nasze słodycze eksportowane są do ponad 60 krajów świata. Główne kierunki eksportu to kraje Unii Europejskiej (70% eksportu) oraz Ameryka Płn. i Bliski Wschód. Perspektywicznie uważamy, że największy potencjał rozwojowy mają kraje Azji i Ameryki Płd. i dlatego będziemy koncentrować się głównie na tych kierunkach” – informuje Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO, które jest partnerem merytorycznym targów WorldFood Warsaw.
Ogromny potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie zaprezentowany podczas II edycji targów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 14-16 kwietnia w Warszawie. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i przekąsek. Wśród nich są między innymi: Wiepol, Polder, Power Traders, Fresh Nuts, Ka-Maj, JSC Granex, a także przedsiębiorstwa oferujące technologie produkcji – Buhler Polska.
„Podczas II edycji targów WorldFood Warsaw producenci słodyczy i przekąsek będą mogli wziąć udział w bogatym programie merytorycznym obfitującym w dyskusje na temat perspektywicznych rynków eksportowych. Poza tym oferujemy możliwość przeprowadzenia szeregu rozmów z przedstawicielami sieci handlowych czy też z zagranicznymi partnerami biznesowymi” – przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów.
Słowa te są potwierdzone opinią jednego z wystawców. „Nasz udział w targach jest decyzją przemyślaną. Zajmujemy się hurtowym handlem towarami w ramach rynku FMCG. Targi WorldFood Warsaw skupiają w jednym miejscu ważnych dla nas partnerów biznesowych. Jest to idealne miejsce na zaprezentowanie naszej oferty handlowej oraz nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.
Patrząc na ostatnie badania Nielsena rynek produktów FMCG jest dynamicznie rozwijającą się gałęzią gospodarki. Pomimo pojawiającej się na rynku dużej ilości produktów marek własnych obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży kluczowych produktów rynkowych” – potwierdza Agnieszka Kijek, prezes zarządu spółki Power Traders.
O pozytywnych efektach udziału w targach WorldFood Warsaw przekonała się firma Stewiarnia, zdobywca Złotego Medalu WorldFood Warsaw produkująca stawię w płynie. Jej właścicielka, Beata Straszewska poinformowała niedawno, że dzięki udziałowi w I edycji targów podpisała kontrakt z siecią Auchan.
Źródło: WorldFood Warsaw