Witaj kliencie, jestem tam gdzie mnie potrzebujesz!

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Powszechny dostęp do usługi stanowi połowę sukcesu sprzedażowego każdego biznesu. Współcześni klienci stają się coraz bardziej wymagający, chcą mieć wszystko tu i teraz. W szczególności wysoko poprzeczkę postawili klienci sektora bankowego. Każdy chce mieć dostęp do swojego banku w komórce. Trend ten pokazuje, że to nie placówki bankowe powinny być wszędzie, ale Doradcy.

Jakiś czas temu w bankowości pojawiła się idea automatów samoobsługowych, które oprócz realizowania standardowych operacji bankowych umożliwiałyby zdalną komunikację video z pracownikiem banku. Urządzenia te mają przyczynić się do obniżenia kosztów związanych z utrzymaniem tradycyjnej placówki bankowej. Placówki samoobsługowe (Video Teller Machine) w bardzo nowoczesnym wydaniu wprowadził turecki Ziraat Bank. Automaty te można znaleźć m.in. w centrach handlowych, parkingach, a także biurowcach.

Koncept „videomatów” nie spotkał się z przychylnym odbiorem w polskich realiach, z uwagi chociażby na wysokie koszty implementacji takich urządzeń. Nie oznacza to, że koncept video bankingu nie jest rozwijany w Polsce. Przyjął inną formę, a mianowicie przeniósł się do sieci. Zdaniem Wiceprezesa Centrum Prawa Bankowego i Informacji, Andrzeja Wolskiego, „Banki czeka ewolucja w kierunku tzw. modelu omnichannel. Kanały zdalne przejma obsługę transakcyjną”. Trend ten pokazuje, że to nie placówki bankowe powinny być wszędzie, ale Doradcy.

Banki komercyjne intensywnie stawiają na mobilność, dążąc do zapewnienia klientom stałego dostępu do oferty. Mniejsze podmioty również podejmują walkę o współczesnego klienta. Kolejny podmiot z grupy banków spółdzielczych wdrożył video komunikację. Doradcy Banku Spółdzielczego w Skórczu doradzają oraz prezentują ofertę podczas zdalnej video rozmowy. Wystarczy na stronie internetowej banku wybrać swojego doradcę i połączyć się z nim video lub na czacie.

Komunikacja video to nie tylko wydajniejsza obsługa klienta, ale również wzrost sprzedaży usług bankowych. „Możemy służyć naszą pomocą, wiedzą i doradztwem o każdej porze dnia i w każdym miejscu. Usługa zwiększa konwersję sprzedażową z poziomu witryny webowej.” komentuje Pani Prezes Banku Spółdzielczego w Chełmnie, który również oferuje videoczat z doradcą banku.

Zarówno Bank Spółdzielczy w Skórczu, w Chełmnie, jak i Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie, który jako pierwszy postawił na video obsługę klienta, zwiększają swoją konkurencyjność dostarczając usług na miarę potrzeb klientów. Skutecznie łączą nowe technologie z ideą spółdzielczości. Konrad Piotrowski z serwisu Hopla, który udostępnia usługę video komunikacji podkreśla, że „nowa technologia nabierze rozpędu, zapewniając bankom dodatkowe przychody i dając możliwość redukcji kosztów operacyjnych”.

Emilia Baniukiewicz