Warta stosuje AI do weryfikacji roszczeń w czasie rzeczywistym i kontroli warsztatów naprawczych

Warta stosuje AI do weryfikacji roszczeń w czasie rzeczywistym i kontroli warsztatów naprawczych
Fot. stock.adobe.com / sdecoret
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Warta obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję Tractable do uzyskania wizualnej kontroli nad sposobem, w jaki naprawianych jest 100% roszczeń samochodowych z jej ogólnopolskiej sieci warsztatów. Sztuczna inteligencja umożliwia weryfikację wszystkich roszczeń w czasie rzeczywistym, skracając czas trwania przeglądu i zapewniając sprawne i bezpieczne przeprowadzanie napraw, poinformował Ubezpieczyciel.

Warta korzysta z możliwości sztucznej inteligencji w ramach całej swojej działalności samochodowej, aby wizualnie weryfikować, w jaki sposób naprawiane są wszystkie roszczenia w jej ogólnopolskiej sieci.

100% roszczeń Warty sprawdza wizualnie sztuczna inteligencja, co pozwala na natychmiastowe zatwierdzenie przypadków bez nieprawidłowości

Rozwiązanie z zakresu sztucznej inteligencji, stworzone przez firmę technologiczną Tractable, wykorzystuje komputerową technologię rozpoznawania obrazu do oceny uszkodzeń pojazdów – tak, jak zrobiłby to człowiek. 

Wizualna weryfikacja każdego roszczenia

Sztuczna inteligencja została w pełni wdrożona w ramach działalności Warty z początkiem 2020 roku, po pomyślnie zakończonym w 2019 r. programie pilotażowym.

Sztuczna inteligencja oferuje konkretne rozwiązania rzeczywistych problemów, usprawniając proces dla ubezpieczyciela, warsztatu i kierowcy

AI umożliwia Warcie weryfikację wszelkich roszczeń z zakresu napraw samochodowych w czasie rzeczywistym, gwarantując sprawne, skuteczne i bezpieczne ich przeprowadzenie i została już użyta w dziesiątkach tysięcy prawdziwych przypadków roszczeń w całym kraju. 

‒ Wcześniej Warta nie mogła dokonać wizualnej weryfikacji każdego roszczenia z naszej sieci. Korzystając jednak ze sztucznej inteligencji firmy Tractable, możemy zagwarantować, że każde roszczenie zostanie naprawione właściwie dla uszkodzeń i zgodnie z technologią zapewnioną przez producenta samochodu.

W wyniku tego mamy znacznie większy nadzór nad każdym aspektem naszej sieci naprawczej, zapewniając naszym klientom jak najlepszą obsługę – powiedział Jakub Polnik, kierownik projektu w Warcie.

Czytaj także: Dla których ubezpieczycieli sprzedaż OC i AC jest najważniejsza?

Rozpatrywanie roszczeń w czasie rzeczywistym dzięki AI

Wcześniej Warta mogła wybrać jedynie część swoich roszczeń do przeglądu wizualnego – procesu o charakterze manualnym, który pochłaniał dużo czasu i znaczne zasoby i musiał zostać ukończony przed przystąpieniem do napraw. 

‒ To najnowocześniejsza technologia, a Warta zdobywa w Europie pozycję wiodącą, wykorzystując ją w Polsce do rozpatrywania roszczeń w czasie rzeczywistym.

Oznacza to, że sztuczna inteligencja oferuje konkretne rozwiązania rzeczywistych problemów, usprawniając proces dla ubezpieczyciela, warsztatu i kierowcy – wskazuje Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.

Do tej pory sztuczna inteligencja Tractable przetworzyła roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld USD dla największych ubezpieczycieli na świecie

Teraz 100% roszczeń Warty sprawdza wizualnie sztuczna inteligencja, co pozwala na natychmiastowe zatwierdzenie przypadków bez nieprawidłowości, z korzyścią dla warsztatów naprawczych.

Tymczasem zgłoszenia obarczone nieprawidłowościami są zgłaszane inżynierom wraz ze wszystkimi informacjami i zdjęciami niezbędnymi do ich rozwiązania – pomagając Warcie dokonać przeglądu każdego zgłoszenia nawet trzy razy szybciej.

Czytaj także: Global Insurance Market Index: umiarkowany wzrost cen ubezpieczeń na świecie, stawki podbija D&O

Sztuczna inteligencja Tractable uczy się na milionach zdjęć

Warta jest nie tylko jednym z najstarszych i największych ubezpieczycieli w Polsce, stanowi też własność TalanxGroup, europejskiej firmy ubezpieczeniowej z siedzibą w Niemczech. Wdrożenie tego rozwiązania przez Wartę oznacza, że według Tractable Polska jest jednym z wiodących krajów w Europie i na świecie pod względem wykorzystania sztucznej inteligencji do wizualnego rozpatrywania i przyspieszania rozwiązywania roszczeń motoryzacyjnych. 

Sztuczna inteligencja Tractable uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw, co umożliwia stosowanie tej technologii na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego.

Pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to zapewnia jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania. 

Polska jest jednym z wiodących krajów na świecie pod względem wykorzystania sztucznej inteligencji do wizualnego rozpatrywania i przyspieszania rozwiązywania roszczeń motoryzacyjnych

Do tej pory sztuczna inteligencja Tractable przetworzyła roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld USD dla największych ubezpieczycieli na świecie, w tym Ageas UK, Covéa (największy ubezpieczyciel samochodowy na rynku francuskim) oraz Tokio Marine i MS&AD (najwięksi ubezpieczyciele samochodowi w Japonii). 

Czytaj także: Raport Specjalny | Forum Bezpieczeństwa Banków – debata – Fortinet | Cyfryzacja branży ubezpieczeniowej: nowe możliwości, wielka odpowiedzialność, ważne zadania dla doradców

Źródło: Warta S.A.